Het toverwoord is 'Hybrid'
In het eerste jaar dat de Auris verkocht werd, leken de verkoopcijfers een glansrol voor deze auto te voorspellen. Toch liepen de verkopen sterk terug en in het derde jaar werd nog maar een derde van het aantal uit het eerste verkoopjaar behaald. Toen was daar opeens de Auris Hybrid, die dezelfde techniek bood als de Prius en daarom in de 14%-bijtellingscategorie valt. De verkopen spurtten omhoog en de Auris werd - opvallend vooral in het wit - een veel geziene verschijning op de weg.
Omdat Toyota al ruim vijftien jaar ervaring heeft met hybride-aandrijving van personenauto's, is ook de nieuwe Auris met een dergelijke aandrijflijn beschikbaar. Verwacht wordt dat deze combinatie voor ruim 80% van de verkopen van de middenklasser gaat zorgen. Gezien het succes van de Prius en de vorige Auris Hybrid is deze verwachting wat ons betreft niet zo vreemd.
Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive
Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic
Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
BMW 1 Serie 116i Urban Line
Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport