99% anders
Van binnen zet Toyota dezelfde lijn door als met het ontwerp van het uiterlijk. Buiten de Toyota-logo's en de typische kleine pook van de automatische versnellingsbak, is niks hetzelfde gebleven. Had de vorige Auris nog een hoge middenconsole en een verticaal afgebakend bedieningspaneel voor audio en klimaatcontrole, de nieuwe is voorzien van een 'gewone' middenconsole en een fraai gestileerde console voor het audiosysteem - welke tevens informatie biedt over het verbruik en de status van het accupakket. De horizontale lijn op het dashboard wordt in de meest luxe uitvoering versterkt door de lederen bekleding van het dashboard aan de bijrijderskant.
Voor lijf en leden is niet alleen voor twee personen voorin genoeg ruimte, ook achterin kunnen twee volwassenen van een gemiddeld postuur plaatsnemen. Omdat het accupakket niet meer onder de bagageruimte is geplaatst maar onder de achterbank, verschilt de ruimte voor de boodschappen en andersoortige bagage niet met de conventioneel aangedreven varianten. De klokkenwinkel en de bediening van de automaat zijn de verschillen in het binnenste waarin de Hybrid zich onderscheidt ten opzicht van de benzine- en dieselgestookte uitvoeringen.
Hoewel het design een grote stap voorwaarts is, zijn niet alle gebruikte materialen van een hoogwaardig soort. Naast het witte leder op het dashboard contrasteert het harde glimmende kunststof rondom de bedieningspanelen voor de klimaatcontrole en het audiosysteem op een negatieve manier. Ook details als het blauwe digitale klokje - welke veel weg heeft van de eerste digitale horloges - en het paneeltje dat informatie geeft over de ingeschakelde airbags doen afbreuk aan het verder mooie interieur van de Toyota.
Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive
Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic
Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
BMW 1 Serie 116i Urban Line
Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport