Van saai naar fraai
Waar de eerste Auris een onopvallende verschijning was, is de nieuwe een auto die op je netvlies blijft hangen vanaf het moment dat je hem voor het eerst ziet. Met de strakke lijnen en de ietwat gedrongen uitstraling door de brede neus, grote achterlichtunits en de vlakke achterzijde, lijkt de auto wat 'dikker' dan hij daadwerkelijk is. Dit effect wordt versterkt door de naar achter naar boven lopende raamlijn, die uiteindelijk in het derde zijruitje met een speelse knik eindigt.
Speels is niet een woord dat de laatste jaren bij je opkwam bij de ontwerpen van Toyota, maar de nieuwe Auris is voorzien van diverse details die de auto aantrekkelijk en bijzonder maken. Zo zijn de achterlichtunits fraai vormgegeven en vormen ze een geheel met de gewelfde vorm van de achterklep. Die achterklep laat zich openen het een hooggeplaatste knop, net onder het logo. Groot voordeel hiervan is dat je minder hoeft te bukken om de achterklep te ontgrendelen en dat is handig als je je handen vol hebt met boodschappen.
Standaard staat de door ons gereden Hybrid op 15 inch lichtmetalen velgen. Omdat we met de meest luxe uitvoering op pad waren, zijn deze vervangen door twee maten grotere velgen. Samen met de pareleffect lak, de chromen strips in de grille en de achterzijde maakt het de Auris - samen met het voorgenoemde aansprekende design - tot een fraaie toevoeging op onze wegen.
Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive
Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic
Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
BMW 1 Serie 116i Urban Line
Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport