Omdat het kan
De Rally Sport-uitvoeringen van Ford spreken zeer tot de verbeelding. Nadat de lettercombinatie bij de Taunus eind jaren 60 in het leven werd geroepen, zijn er vele modellen gevolgd, waaronder enkele aansprekende sportievelingen voor de openbare weg. Denk bijvoorbeeld aan de legendarische Escort RS Cosworth met zijn immense vleugel achterop. Van de eerste generatie Focus verscheen reeds een RS en nu is er dan ook van de ‘Mark II’ een RS. Aangezien de Focus ST reeds de 215 pk’s van de vorige Focus RS overstijgt, moest er voor de nieuwe RS een flinke schep bovenop. Met 305 paarden in het vooronder kan je zeggen dat Ford daar ruimschoots in geslaagd is. Wat bij de presentatie veel vragen opriep was dat Ford ondanks dit enorme vermogen de keuze gemaakt heeft om de Focus alleen op de voorwielen aan te drijven. De reactie van de ingenieurs bij Ford was zo simpel dat het haast te verwachten viel: ‘Omdat het kan’.

Volvo C30 2.4 D5 Momentum

Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor

Volkswagen Golf R32 3drs DSG

Volkswagen Golf GTI Edition 30 DSG

Volkswagen Scirocco R

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI DSG Highline

Audi A3 1.8 TFSI S-tronic Ambiente

Audi S3 2.0 TFSI quattro Pro Line

BMW 1 Serie 118i High Executive

Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI

Mazda 3 MPS 2.3 DISI

Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost


