Infiniti G37S

- 12 juni 2009

Sport

Met zijn sportonderstel, sterkere remmen, een limited slip differential, vierwielbesturing en sportstoelen is wel duidelijk dat de 'S' voor 'sport' staat. De G37S heeft standaard een handgeschakelde zesbak, een zeventraps automaat is optioneel. Wie de 'softere' basis- of GT-uitvoering neemt, kan bovendien kiezen voor vierwielaandrijving. De S is louter als achterwielaandrijver beschikbaar. Ongeacht de uitvoering ligt er een 3,7 liter V6 onder de motorkap, goed voor een vermogen van 320pk en een koppel van 360nm. Die motor kennen we van de nieuwe Nissan 370Z en is een doorontwikkeling van de 3,5 liter zescilinder uit de 350Z.

Dat de V6 uit een sportwagen afkomstig is, wordt ons al snel duidelijk. Bij lage toerentallen voelt hij nogal tam aan en produceert hij een donker geluid, dat op de achtergrond aanwezig is. Ideaal voor rustig toeren dus. Klim je wat verder in de toerentallen, dan wordt hij steeds sterker en het geluid alsmaar feller. Pas bij meer dan 5.000 toeren wordt hij écht snel en trekt hij razendsnel door tot de wijzer '7.500' aangeeft. Een groot contrast met bijvoorbeeld de BMW 335i, die al vanaf lage toerentallen lineair omhoogklimt. De BMW is er altijd klaar voor, de Infiniti moet eerst op stoom komen, maar diens acceleratie is wel opwindender.

320 pk
360 Nm
249 km/h
5,8 s
9,9 (10.5) l/100km
249 g/km
G
22%
€ 54.950
€ 66.010
€ 1.210 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Volvo S60 D5 Summum

  • Audi A4 2.0 TDI Pro Line

  • Mitsubishi Lancer Evolution MR TC-SST

  • BMW 3 Serie 330d BluePerformance

  • Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde

  • Cadillac BLS 1.9D Elegance

  • Mercedes-Benz C-klasse C350 Avantgarde

  • Lexus IS 250 Business Luxury

  • BMW 3 Serie 320d EDE High Executive

  • Volkswagen Passat CC 1.8 TSI

  • 2012 - Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • 2010 - Infiniti G37 Cabrio GT Premium

  • 2009 - Infiniti G37S Coupé