Sport
Met zijn sportonderstel, sterkere remmen, een limited slip differential, vierwielbesturing en sportstoelen is wel duidelijk dat de 'S' voor 'sport' staat. De G37S heeft standaard een handgeschakelde zesbak, een zeventraps automaat is optioneel. Wie de 'softere' basis- of GT-uitvoering neemt, kan bovendien kiezen voor vierwielaandrijving. De S is louter als achterwielaandrijver beschikbaar. Ongeacht de uitvoering ligt er een 3,7 liter V6 onder de motorkap, goed voor een vermogen van 320pk en een koppel van 360nm. Die motor kennen we van de nieuwe Nissan 370Z en is een doorontwikkeling van de 3,5 liter zescilinder uit de 350Z.
Dat de V6 uit een sportwagen afkomstig is, wordt ons al snel duidelijk. Bij lage toerentallen voelt hij nogal tam aan en produceert hij een donker geluid, dat op de achtergrond aanwezig is. Ideaal voor rustig toeren dus. Klim je wat verder in de toerentallen, dan wordt hij steeds sterker en het geluid alsmaar feller. Pas bij meer dan 5.000 toeren wordt hij écht snel en trekt hij razendsnel door tot de wijzer '7.500' aangeeft. Een groot contrast met bijvoorbeeld de BMW 335i, die al vanaf lage toerentallen lineair omhoogklimt. De BMW is er altijd klaar voor, de Infiniti moet eerst op stoom komen, maar diens acceleratie is wel opwindender.
Volvo S60 D5 Summum
Audi A4 2.0 TDI Pro Line
Mitsubishi Lancer Evolution MR TC-SST
BMW 3 Serie 330d BluePerformance
Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo
Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde
Cadillac BLS 1.9D Elegance
Mercedes-Benz C-klasse C350 Avantgarde
Lexus IS 250 Business Luxury
BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
Volkswagen Passat CC 1.8 TSI