Wulps
Met zijn uitgestrekte koets en wulpse vormen ziet de G37 er sowieso heel anders uit dan zijn Europese tegenstrevers. Het ontwerp is briljant in zijn eenvoud. Geen drukke lijnen of geinig bedoelde designfoefjes, maar gewoon een mooi, clean en kloppend design. Op de neus zien we de kenmerkende grille met verchroomde lamellen, typisch voor het familiegezicht van Infiniti; de EX en FX hebben 'm ook. Aan de zijkant valt ons oog vooral op de oplopende schouderlijn, die de auto een gespierde uitstraling meegeeft. Ook spotten we de bekende 'Hofmeister-knik' bij de C-stijl, daarmee heeft deze Japanner toch nog een Europees tintje.
De achterkant is dan weer typisch Japans, dat valt wat tegen. Het is alsof de ontwerpers dit deel van de auto hebben uitgesteld tot het laatste moment en er dan maar snel wat van gemaakt hebben. Waar de koplampen mooi de lijnen van de grille en bumpers volgen, zien de achterlichten er juist wat vreemd uit. De inkleuring is rommelig en in het midden zit een rare uitstulping, als een soort kikkeroog. Ook het verchroomde kofferbakspoilertje kunnen we niet waarderen, dat oogt wat kitscherig. De twee grote ovalen uitlaatpijpen, één aan iedere kant, vallen dan weer wél bij ons in de smaak. Net als de brutale rode lakkleur trouwens.
Volvo S60 D5 Summum
Audi A4 2.0 TDI Pro Line
Mitsubishi Lancer Evolution MR TC-SST
BMW 3 Serie 330d BluePerformance
Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo
Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde
Cadillac BLS 1.9D Elegance
Mercedes-Benz C-klasse C350 Avantgarde
Lexus IS 250 Business Luxury
BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
Volkswagen Passat CC 1.8 TSI