Infiniti G37S

- 12 juni 2009

Wulps

Met zijn uitgestrekte koets en wulpse vormen ziet de G37 er sowieso heel anders uit dan zijn Europese tegenstrevers. Het ontwerp is briljant in zijn eenvoud. Geen drukke lijnen of geinig bedoelde designfoefjes, maar gewoon een mooi, clean en kloppend design. Op de neus zien we de kenmerkende grille met verchroomde lamellen, typisch voor het familiegezicht van Infiniti; de EX en FX hebben 'm ook. Aan de zijkant valt ons oog vooral op de oplopende schouderlijn, die de auto een gespierde uitstraling meegeeft. Ook spotten we de bekende 'Hofmeister-knik' bij de C-stijl, daarmee heeft deze Japanner toch nog een Europees tintje.

De achterkant is dan weer typisch Japans, dat valt wat tegen. Het is alsof de ontwerpers dit deel van de auto hebben uitgesteld tot het laatste moment en er dan maar snel wat van gemaakt hebben. Waar de koplampen mooi de lijnen van de grille en bumpers volgen, zien de achterlichten er juist wat vreemd uit. De inkleuring is rommelig en in het midden zit een rare uitstulping, als een soort kikkeroog. Ook het verchroomde kofferbakspoilertje kunnen we niet waarderen, dat oogt wat kitscherig. De twee grote ovalen uitlaatpijpen, één aan iedere kant, vallen dan weer wél bij ons in de smaak. Net als de brutale rode lakkleur trouwens.

320 pk
360 Nm
249 km/h
5,8 s
9,9 (10.5) l/100km
249 g/km
G
22%
€ 54.950
€ 66.010
€ 1.210 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Volvo S60 D5 Summum

  • Audi A4 2.0 TDI Pro Line

  • Mitsubishi Lancer Evolution MR TC-SST

  • BMW 3 Serie 330d BluePerformance

  • Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde

  • Cadillac BLS 1.9D Elegance

  • Mercedes-Benz C-klasse C350 Avantgarde

  • Lexus IS 250 Business Luxury

  • BMW 3 Serie 320d EDE High Executive

  • Volkswagen Passat CC 1.8 TSI

  • 2012 - Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • 2010 - Infiniti G37 Cabrio GT Premium

  • 2009 - Infiniti G37S Coupé