Ford Focus CC 2.0 Titanium

Harold Rolloos - 1 juni 2008

Hoogwaardig

Een cabriolet in deze klasse is geen auto waarin je vier volwassenen mee kan nemen. Voorin is het goed toeven, maar op de achterbank kunnen alleen kinderen fatsoenlijk zitten. De hoofdruimte is nog wel toereikend, maar wanneer de bestuurder voorin lengte nodig heeft, kun je de benen nauwelijks meer kwijt. Wanneer je het optionele windscherm in de auto monteert, kun je op de achterbank alleen nog wat bagage kwijt.

De witleren stoelen geven een luxe uitstraling en zitten bovendien erg fijn. De bestuurdersstoel is elektrisch in hoogte verstelbaar. Het dashboard steekt goed en degelijk in elkaar – het is verreweg van saai –, voelt stevig en is gemaakt van hoogwaardige materialen, met als aluminium afwerking op middenconsole en portieren als slagroom op de taart. De cockpit onderging ook een lichte verandering met kokervormige meters en wit/rood verlichte instrumenten. Ook het stuur ziet er gelikt uit, zo met dat aluminium. Vanaf het stuurwiel kun je trouwens de cruise control en de radio bedienen.

Een van de opties is het navigatiesysteem met radio- en cd-wisselaar met een touchscreen. Het werkt allemaal prima, alleen de stem die ons tijdens de rit begeleidt is hoogstens irritant. Blijkbaar was de Nederlandse mevrouw voor het inspreken ziek geworden en vervangen door een Vlaamse. We zijn wel eens prettiger van A naar B genavigeerd. Op het geluid dat uit de acht speakers komt hebben we trouwens niets aan te merken. Dat is erg zuiver en goed. Onder het scherm zitten de knoppen om tal van functies te bedienen. Eén daarvan is die voor de elektrische kap. Door de knop ingedrukt te houden vouwt het hardtopdak zich in dertig seconden in elkaar en verdwijnt ingenieus in de kofferruimte, die uiteraard slinkt wat betreft bagageruimte. Natuurlijk moet je dan wel stilstaan met de auto. Met het dak erop slikt de Focus 534 liter, als cabrio slechts 248, genoeg voor wat sporttassen en andere kleine zaken.

145 pk
185 Nm
208 km/h
10,3 s
9,5 (7.5) l/100km
179 g/km
F
22%
€ 29.725
€ 41.260
€ 756 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Mazda MX-5 Roadster Coupé 2.0 GTL

  • Peugeot 307 CC 2.0-16v 177pk Sport

  • Volkswagen Eos 2.0 16v FSI

  • Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo

  • Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

  • Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost