Idem dito
Onze testauto werd bij aanvang van de test omschreven als een kerstboom. Daarmee werd bedoeld dat de auto erg luxe was uitgerust, wat een hoge prijs tot gevolg heeft. De meeste leaserijders die hun 308 mogen samenstellen, zullen veel goedkoper uitkomen. In de meeste gevallen zal er dan gekozen worden voor de 1.6 HDI met 110 pk die vanaf €24.450 te verkrijgen is. De tweeliter heeft een vanafprijs van €30.700. De duurste optie is de RT-4 audioinstallatie met navigatie, telefoon en kleurenscherm voor bedrag van €2.730. De andere opties zijn de metallic lak (€550), gelaagde zijruiten (€300), lichtmetalen velgen (€290), Lane departure warningsystem(€600), Pack Vision (Xenon, lichtbundelsturing: €1200) Parkeerhulp voor en achter (€550), het JBL systeem (€550) en het reeds genoemde dakraam. Het totaalbedrag komt terecht op €38.470.
De 308 is een goed rijdende auto, die zeker wel hard door de bocht wil.. Zonder problemen zelfs, maar hij geeft je niet het ‘zullen we even spelen’-gevoel. Het is een auto die zeer geschikt is voor lange ritten. Gewoon lekker de cruise control aan op een zuinige snelheid en het eindpunt komt vanzelf dichterbij. Als je de 308 wat langer onder de loep houdt, dan merk je dat gedachte achter de auto niet veranderd is. Het is nog steeds een goed uitgebalanceerde allrounder die nog steeds uitblinkt op het gebied van styling en rijprestaties. Het succes van de 307 zal zeer waarschijnlijk gewoon worden voortgezet.
- Prima rijeigenschappen
- Stille motor
- Panoramadak
- Kleine buitenspiegels
- Voelt bij aanremmen zwaar aan
- Draaiknoppen van audiosysteem
2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business
2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line
2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180
2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première
2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active
2010 - Peugeot 308 GTI