Het volgende hoofdstuk
Voor de introductie van de 306 in 1993 was Peugeot nog aan het zoeken naar de juiste mix voor hun auto in het zwaar bevochten C-segment. Zijn voorganger – de Peugeot 309 - was volledig anders dan zijn voorloper. Auto’s als de Volkswagen Golf en de Opel Astra hadden veel minder moeite met het vinden van kopers. De 309 stond bijvoorbeeld nooit hoger dan de negentiende plaats in de verkooplijsten. Dat veranderde na de komst van de 306. Deze begon in zijn eerste jaar al met een dertiende plaats, die in het tweede jaar werd verbeterd tot de zevende plaats. Een generatie later stond de 307 na zijn eerste volledige jaar al op de tweede plaats, om vervolgens in 2003, 2004 en 2005 gewoon de eerste plaats op te eisen. Het was vooral het design en de praktische bruikbaarheid van de auto’s die de kopers als reden tot aankoop opgaven. Later gaven ze ook nog aan tevreden te zijn over de rijprestatie en het weggedrag. Deze auto was een allemansvriend en scoorde zeer goed op zakelijke markt. De verwachtingen voor de 308 zijn dus zeer hoog gespannen en het is wachten op de resultaten van het eerste volledige verkoopjaar om te zien of het publiek de auto nog steeds kan waarderen.
2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business
2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line
2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180
2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première
2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active
2010 - Peugeot 308 GTI