Fiat Bravo 1.9 Multijet Edizione Prima

Darrow Parinussa - 11 juni 2007

Intro

Toen Fiat in 2001 de Stilo introduceerde waren de verwachtingen hooggespannen. Met de opvolger van de Bravo en Brava wilde Fiat hogerop komen in het C-segment, dat tot dan toe aangevoerd werd door de Opel Astra en Volkswagen Golf. Aanvankelijk leek het goed te gaan. De Stilo had een mooi strak en sportief design en was standaard al behoorlijk compleet uitgerust, terwijl de duurdere modellen over opties beschikten die nog niet eerder in dit segment te vinden waren. En met een concurrerende prijs leek succes gegarandeerd. Helaas gooiden technische problemen roet in het eten en haalden stuur- en rijgedrag het niet in vergelijking met de concurrenten. Bovendien kon niet iedereen het design waarderen dat eerder Duits dan Italiaans was.

Sinds eind maart dit jaar heeft Fiat de opvolger van de Stilo in de showroom staan. De naam Bravo werd weer van stal gehaald, het design rigoureus omgegooid en als eerste van alle Fiat modellen voorzien van het nieuwe robijnrode Fiat-logo.

115 pk
255 Nm
190 km/h
10,8 s
5,3 (5.2) l/100km
139 g/km
G
22%
€ 17.995
€ 25.695
€ 471 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Seat Leon 2.0 FSi Sport-Up

  • Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic

  • Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance

  • Toyota Auris 1.6 16v VVT-i Luna Business

  • Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher

  • Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 145 MIVEC Intense

  • Subaru Impreza 2.0R Luxury

  • Mazda 3 1.6 S-VT Executive

  • Kia cee'd 1.4 CVVT X-ecutive

  • 2011 - Fiat Bravo 1.4 MultiAir Sport