Citroën C3 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 Max

- 2 maart 2025

Hollandse keuze

Veel ruimte voor weinig geld - een slimme zet van de Fransen. Waar merken als Skoda en Dacia vroeger de toon zetten op dit vlak, lijkt vooral Skoda die koers meer en meer te verlaten. En wanneer betaalbaarheid ook nog eens gecombineerd moet worden met elektrische aandrijving, blijft de keuze beperkt. De echte concurrentie op dat vlak komt dan ook vooral uit China. Zo biedt de MG5 veel bagageruimte voor een scherpe prijs én met een grotere actieradius. Zoek je een betaalbare niet-elektrische optie, dan is de Dacia Jogger een interessant alternatief. Met een vergelijkbare vanafprijs en de mogelijkheid tot een mild-hybride aandrijflijn blijft hij een geduchte concurrent.

Voldoet de C3 Aircross aan alle eisen op het gebied van prijs, design, ruimte en comfort? Het lijkt erop van wel. Een aantrekkelijke instapprijs, een stoer en eigentijds uiterlijk, volop ruimte en een prima rijcomfort - stuk voor stuk sterke punten. Het totaalplaatje maakt deze Citroën verrassend aantrekkelijk. Vooral voor ons Nederlanders, altijd op zoek naar de ideale balans tussen prijs en kwaliteit, zou dit zomaar eens een hele slimme keuze kunnen zijn.

  • Beschikbaar als 7-zitter
  • Aantrekkelijke vanafprijs
  • Volwassen uiterlijk
  • Elektrisch enkel als 5-zitter
  • Extra betalen voor 3-fase laden
136 pk
230 Nm
0 km/h
0,0 s
7,3 (5.3) l/100km
120 g/km
C
22%
€ 26.990
€ 33.830
€ 620 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit

  • Seres 3

  • Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

  • Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition

  • MG ZS EV Luxury

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

  • Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris

  • Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

  • 2021 - Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine