Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris

- 2 november 2019

Neemt voorsprong op concurrentie

Het komt vaak voor dat twee gedoodverfde concurrenten vrijwel tegelijk op de markt komen. Dat is nu het geval met de tweede generatie Renault Captur en de Peugeot 2008, ook in tweede verschijningsvorm. Renault neemt prijstechnisch het voortouw, kijken of dat ook op andere punten zo is.

In 2013 kwam de Captur op de markt, die toen als enige concurrent de duurdere Nissan Juke had. Inmiddels zijn we zes jaar verder en rijden er zo'n twintig compacte SUV's rond waaruit de klant kan kiezen. Daarom is het juist zo opmerkelijk dat jaar na jaar Renault de verkoopcijfers van de Captur heeft weten te verbeteren, zelfs in de eerste zeven maanden van dit jaar. In totaal gingen er al ruim 1,5 miljoen over de toonbank.
De basis van de Captur is net zoals voorheen gelijk aan de Clio. Maar omdat de nieuwe Clio op een nieuw B-segment platform staat, profiteert ook de nieuwe Captur daarvan. Een platform dat is afgestemd op elektrificatie en het toepassen van diverse rijhulpsystemen. Ook zorgt de lichtgewicht constructie van deze nieuwe basis er voor dat de aanzienlijk grotere Captur niet zwaarder is geworden.

131 pk
240 Nm
193 km/h
10,6 s
onb (5.6) l/100km
128 g/km
C
22%
€ 21.590
€ 33.585
€ 616 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

  • Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition

  • MG ZS EV Luxury

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

  • Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

  • Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

  • Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • 2013 - Renault Captur 90 dCi Dynamique