Neemt voorsprong op concurrentie
Het komt vaak voor dat twee gedoodverfde concurrenten vrijwel tegelijk op de markt komen. Dat is nu het geval met de tweede generatie Renault Captur en de Peugeot 2008, ook in tweede verschijningsvorm. Renault neemt prijstechnisch het voortouw, kijken of dat ook op andere punten zo is.
In 2013 kwam de Captur op de markt, die toen als enige concurrent de duurdere Nissan Juke had. Inmiddels zijn we zes jaar verder en rijden er zo'n twintig compacte SUV's rond waaruit de klant kan kiezen. Daarom is het juist zo opmerkelijk dat jaar na jaar Renault de verkoopcijfers van de Captur heeft weten te verbeteren, zelfs in de eerste zeven maanden van dit jaar. In totaal gingen er al ruim 1,5 miljoen over de toonbank.
De basis van de Captur is net zoals voorheen gelijk aan de Clio. Maar omdat de nieuwe Clio op een nieuw B-segment platform staat, profiteert ook de nieuwe Captur daarvan. Een platform dat is afgestemd op elektrificatie en het toepassen van diverse rijhulpsystemen. Ook zorgt de lichtgewicht constructie van deze nieuwe basis er voor dat de aanzienlijk grotere Captur niet zwaarder is geworden.

Citroën C3 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit

Seres 3

Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition

MG ZS EV Luxury

Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life



