Ford e-Transit Custom en Transit Custom PHEV

- 24 november 2024

Niet de snelste

Op het gebied van rijbeleving wint de PHEV het dus, maar de auto heeft ook zeker een nadeel. Hoewel de auto volledig elektrisch zo'n 54 km kan afleggen, mag een vanaf 2025 geregistreerde PHEV toch de zero-emissie-zone niet in. Je kunt wel maandelijks één ontheffing aanvragen, maar daar houdt de uitzonderingspositie van de plug-in wel op. Ben je dus regelmatig in een stadscentrum of Schiphol te vinden, dan kun je niet om de volledig elektrische versie heen. Rijd je niet alleen door de stad, maar door het hele land, dan kan het rijbereik je wellicht in de weg zitten. Op papier kan de Limited met 218 pk ruim 300 kilometer ver komen, al slinkt die afstand behoorlijk als je met lading of een aanhanger rijdt. Bij een snellader is de auto in zo'n 50 minuten weer naar 80% te laden door het laadvermogen van 125 kW, dat zijn geen waarden van een ID.Buzz (die op zijn beurt amper trekvermogen heeft).

0 pk
0 Nm
130 km/h
10,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 0
€ 46.960
€ 861 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Master Blue dCi 150 Advance DC L3H2

  • Renault Kangoo L2 e-Tech electric Advance

  • Renault Trafic e-Tech electric 52 kWh L2H1

  • Volkswagen ID.Buzz 77 KwH 204 pk L1H1

  • Fiat e-Scudo 75 kWh 136 L2H1

  • 2024 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

  • 2019 - Ford Transit Custom Plug-In Hybrid 13,6 kWh Limited

  • 2017 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue TDCi 130 Automaat