Ford e-Transit Custom en Transit Custom PHEV

- 24 november 2024

Voor ieder wat wils

Het zijn drukke, maar ook onzekere tijden in bestelautoland. Waar de eerste gemeenten in 2025 starten met de zero-emissie zones (zoals Rotterdam en Amsterdam), gaan er ook geluiden op dat uitzonderingen en vertragingen voor een latere ban op benzine- en dieselbussen zorgt. Waar doe je als ondernemer nou goed aan?
Duidelijkheid is een grote factor in de toekomstplannen van bedrijven en zelfstandigen, maar die is in veel gevallen ver te zoeken. De bus met verbrandingsmotor komt linksom of rechtsom onvermijdelijk aan de beurt, want door de BPM en het verbod voor nieuwe brandstofbussen in de zero-emissie zones lijkt de rol van die auto in veel gevallen uitgespeeld. Zo verwacht Ford volgend jaar nog maar 10% van de aantallen met dieselbussen te draaien. 40% aandeel is voor de e-Transit Custom die we nu rijden. Huh, maar dan blijft er toch nog 50% van de taart over? Juist, want Ford verwacht het meeste van de Ford Transit Custom PHEV. Elektrisch wanneer het kan en benzine als het moet. In deze test lees je over de verschillen, overeenkomsten en natuurlijk welke versie je moet hebben.

0 pk
0 Nm
130 km/h
10,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 0
€ 46.960
€ 861 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Master Blue dCi 150 Advance DC L3H2

  • Renault Kangoo L2 e-Tech electric Advance

  • Renault Trafic e-Tech electric 52 kWh L2H1

  • Volkswagen ID.Buzz 77 KwH 204 pk L1H1

  • Fiat e-Scudo 75 kWh 136 L2H1

  • 2024 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

  • 2019 - Ford Transit Custom Plug-In Hybrid 13,6 kWh Limited

  • 2017 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue TDCi 130 Automaat