Ford e-Transit Custom en Transit Custom PHEV

- 24 november 2024

Groot laad- en trekvermogen

Binnenin is er niet veel extra te melden ten opzichte van de dieselversie. Uiteraard zijn de digitale tellers en het navigatiesysteem helemaal ingesteld op elektrisch rijden. Je ziet waar je kan laden en hoe ver je nog elektrisch kunt rijden.
Zowel de EV als PHEV zijn met enkele en dubbele cabine te verkrijgen en daardoor is er plaats voor maximaal zes personen. Of je kiest de personenversie, wat die is er net zo goed in beide varianten. Er zijn twee lengtematen én je kunt versies krijgen met een hoger laadvermogen. We rijden van beide versies de L2, die veruit het populairst gaat zijn. Als je dan kijkt naar de technische gegevens, dan blijkt dat de twee versies niet ver uit elkaar lopen. Met beiden mag je bijna 1.200 kg laden én 2.300 kg trekken. Dat zijn gewoon hele goede waarden, zeker voor de elektrische versie. Bovendien wordt aan de werkende vrouw/man gedacht, want met Ford Pro Power (optie) aan boord kun je eenvoudig elektrisch gereedschap bijladen of de airfryer aansluiten. Een werklamp met handige drukknop in de laadruimte behoort ook tot de mogelijkheden.
Zowel de diesel, elektrische en plug-in versie hebben dezelfde afmetingen. De laadruimte verschilt dus ook niet en dat resulteert in een laadvolume van 6.800 liter voor de L2. In het dagelijks gebruik maakt het dus niet uit welke versie je kiest.

0 pk
0 Nm
130 km/h
10,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 0
€ 46.960
€ 861 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Master Blue dCi 150 Advance DC L3H2

  • Renault Kangoo L2 e-Tech electric Advance

  • Renault Trafic e-Tech electric 52 kWh L2H1

  • Volkswagen ID.Buzz 77 KwH 204 pk L1H1

  • Fiat e-Scudo 75 kWh 136 L2H1

  • 2024 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

  • 2019 - Ford Transit Custom Plug-In Hybrid 13,6 kWh Limited

  • 2017 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue TDCi 130 Automaat