Zit in de grille
Reden genoeg om beide aandrijflijnen aan de tand te voelen. Dat zouden we prima met één setje foto's kunnen begeleiden, want er zijn niet ontzettend veel uiterlijke verschillen tussen de twee versies. De e-Transit Custom heeft een afwijkende grille met aluminium accenten. De PHEV heeft een zwarte kunststof grille, maar in beide versies prijkt de laadpoort rechtsvoor in de bumper. Alleen de e-Transit heeft een snellaadfunctie, maar dat zie je pas als je de klep opent.
Net als bij vorige versies zijn er genoeg bestelautorijders die hun bus als visitekaartje zien en lekker willen opvallen. Bij de Sport krijg je sportieve details en bumperwerk, maar ook een striping vanaf de motorkap naar achteren. Wij pakken het iets nuchterder aan en rijden beide aandrijflijnen in de Limited uitvoering. Heel beperkt voelt dat allemaal niet aan, al zijn we blij dat de importeur op de PHEV de 17 inch wielen heeft geselecteerd. Op de e-Transit zitten de standaardwielen, die wel erg klein zijn. Overigens heeft de elektrische versie wel led-achterlichten, terwijl de PHEV Limited het met halogeen exemplaren moet stellen.
Ledkoplampen zijn wel standaard, al vanaf de basisversie. Optioneel kun je voor adaptieve koplampen met matrix-blokken gaan. De doorlopende ledbalk vóór en de kenmerkende dagrijverlichting zorgen dat je altijd de Transit Custom herkent, ook in het donker. De achterzijde is anoniemer en moeilijker te onderscheiden van de concurrentie. Wat ons overigens al opviel tijdens de test van de dieselbus: de Transit Custom heeft fijne, grote buitenspiegels, die het manoeuvreren met de bestelauto erg eenvoudig maken.