Praktisch
Waar de buitenzijde gekenmerkt wordt door rust en organische lijnen is de binnenzijde wat frivoler. Eenmaal ingestapt kijk je je ogen uit. De fraaie witte bekleding geeft het interieur een boost in klasse en allure. Het hoge middenconsole kenmerkt zich door een draaiknop en enkele handige sneltoetsen. Het 10,25'' touchscreen bergt mogelijkheden om de tempratuur te reguleren en uiteraard de standaard features zoals navigatie, Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth en de DAB+ radio. Met een applicatie op je smartphone is het mogelijk om enkele functies van de auto op afstand te bedienen, al moeten we zeggen dat installatie van de applicatie zeer complex is en de functies vrij basaal zijn.
Het scherm is niet de snelste in zijn klasse. Opvallend is ook de tegenvallende helderheid. Zo is het scherm te donker tijdens ritten overdag en bij nacht te licht. Handmatig bij ieder gebruik de helderheid aanpassen is een eenvoudige handeling maar zou niet nodig moeten zijn. Wel handig zijn de vaste sneltoetsen onder het scherm. Snel schakelen naar de tempratuurregeling of het ontwasemen van de voorruit is altijd binnen handbereik.
Het praktische aspect verdient de aandacht. Met 479 liter aan bagageruimte staat de MG5 zijn mannetje. Ter vergelijking; een VW ID.3 heeft 385 liter en de Renault Megane E-Tech doet het met 440 liter. Naast deze ruim bemeten kofferruimte zijn er her en der in de auto 27 handige opbergvakken voor los slingerend grut. Een 'frunk' (opbergruimte onder de motorkap) ontbreekt. Met neergeklapte achterbank hebben we een ruimte van ruim 1367 liter tot onze beschikking.
Het trekgewicht van de MG5 is maximaal 500 kg. De kogeldruk 50 kg en dakbelasting 75 kg. Een fietsendrager en dakkoffer kunnen mee. De caravan moet je laten staan.