Achter oren krabben
Dat er smaakgevoelige factoren kleven aan de Atto 3 moge duidelijk zijn, maar de algehele indruk die de auto bij ons achterlaat is meer dan positief. Toegegeven, een vanafprijs van bijna 43 mille blijft veel geld. Maar je krijgt daar een uiterst complete en ruime auto met fijne rijeigenschappen voor. Bovendien komen beide uitvoeringen in aanmerking voor de SEPP-subsidie, zodat je bij particuliere aanschaf nog 2.950 euro terugkrijgt, zolang de subsidiepot gevuld is. De BYD komt lekker ver op een batterijlading en is sneller volgeladen aan de DC-lader dan we op basis van de technische gegevens hadden verwacht.
Smaakgevoeligheid en naamsbekendheid zal al dan niet de doorslag geven om tot aanschaf van de Atto 3 over te gaan. Aan zijn kwaliteiten zal het in ieder geval niet liggen, dat is ons tijdens de test wel duidelijk geworden. De gevestigde orde mag zicht met recht achter de oren krabben, want dit is nog maar het begin.
- Ruim en supercompleet
- Prima rijbereik in praktijk
- Beproefde techniek
- Smaakgevoelig interieur
- Erg drukke digitale cockpit
Dacia Duster Hybrid 140 Journey
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground