BYD Atto 3 Design

- 1 mei 2023

Zoeken naar authenticiteit

De reden dat de Chinese automerken zo snel kunnen groeien, is de elektrificatie van het wagenpark. Veel kennis over batterijen, elektromotoren en andere benodigdheden voor elektrisch vervoer wordt al jarenlang in China vergaard. Niet in de laatste plaats door goed naar gevestigde automerken te kijken, zoals we dat ook bij het ontwerp van veel Chinese auto's zagen voorheen. De Aiways U5 vonden we al een eigen voorkomen hebben en ook de Atto 3 heeft een unieke uitstraling. Ten minste, van voren bezien. De grille is dicht en heeft kenmerkende aluminium delen. De led-koplampen hebben een eigen signatuur, maar de blauwe elementen zien we ook bij Mercedes-Benz en BMW.

Bekijken we de SUV nader, dan zie je meer invloeden van automerken als Audi en Volkwagen. Wat te denken van de chromen lijst in de doorlopende achterlichten? En het aluminium paneel op de C-stijl, dat lijkt op dat van een ID.3? Helemaal authentiek komt de auto dus niet over, al prijkt er trots BYD Design (een verwijzing naar de uitrusting) op de voorflanken. Maar de populaire designkenmerken vormen in de mix wel een heel volwassen auto, waarmee je goed voor de dag komt. Er staat echt een flinke wagen, die qua afmetingen een auto als de Kia Niro voorbijstreeft. Bovendien is de Atto 3 meer een SUV, in tegenstelling tot de Megane e-Tech en genoemde ID.3, wat in zijn voordeel pleit. Die carrosserievorm is nog steeds ontzettend populair, door een stoer uiterlijk en de hogere zit.

204 pk
310 Nm
160 km/h
7,2 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 42.998
€ 44.998
€ 825 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

  • Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine