Kantelscherm
Waar we aan de buitenkant nog wel wat elementen konden herleiden, pakt BYD het interieur op geheel eigen wijze aan. Een kniesoor zou nog wat guitige elementen van Mini of druktoetsen van Audi kunnen opsommen als herkenningspunten, maar over het geheel is het originaliteit dat de klok slaat. Wat te denken van gitaarsnaren in de deurvakken, waar je gerust de eerste deuntjes van Smoke on the Water op kunt spelen. Het is voor het eerst dat gitaarelementen voor ergernis in een auto kunnen zorgen, want jonge kinderen (en toch ook wel volwassenen) blijken de verleiding niet te kunnen weerstaan om een autorit lang te blijven tokkelen.
Gelukkig zijn er andere zaken die voor afleiding kunnen zorgen, zoals het grote kantelende scherm. Met een druk op het stuur of touchscreen zorg je voor verbazing alom, want het scherm is van horizontaal binnen korte tijd in verticale stand gebracht. Vooral een gimmick, maar wel een leuk element. Het systeem zelf werkt ook nog eens vliegensvlug en biedt een massa aan instelmogelijkheden en grafische details. Apple Carplay is schermvullend te projecteren, al dien je het scherm dan wel in horizontale modus te houden. Ook de aanwezige camera's projecteren in hoge resolutie hun 360 graden beeld.
Achter het stuur vind je een tweede scherm dat informatie weergeeft over rijbereik en verbruik. Behalve de dagteller is er echter niets aan te passen op het scherm, wat betekent dat je alle informatie gecombineerd te zien krijgt. Dat zorgt voor een overprikkelend geheel, waarbij je niet snel informatie wegfiltert die je niet nodig hebt. Je ziet hier bijvoorbeeld ook welke mate van regeneratie je hebt geselecteerd en welke rijmodus actief is. Voordeel is dat deze instellingen onthouden worden als je een volgende keer instapt, zodat je dit niet steeds hoeft aan te passen. Dat moet je overigens wel doen bij de cruise control voorkeuren, die op een standaard terugvallen bij uitschakeling.