Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

- 20 mei 2022

Strijd

De concurrentie binnen het B-segment is ijzersterk. De Peugeot 208, Opel Corsa en Volkswagen Polo staan hoog in de verkooplijsten. De eerste twee daarvan zijn zelfs als elektrische variant beschikbaar. De frisse looks van de nieuwe Fiesta zijn zeer welkom maar het is niet enkel de het uiterlijk waar de klant op valt. Prijs blijft, vooral in het B-segment, een belangrijke factor. De vanaf prijs van de Fiesta start net boven de 20.000,- euro. Met deze instapper heb je echter nog weinig auto. Voor een leuk aangeklede versie mag je gaan rekenen met een bedrag vanaf 24.000,- euro. Onze volledig aangeklede Fiesta Active Vignale komt op een prijs van 34.000 euro.

De Fiesta is daarmee geen uitschieter binnen de markt. Zowel de Peugeot 208 en Opel Corsa zitten rond dezelfde prijs. De Volkswagen Polo valt bij gelijke uitrusting hoger uit maar heeft voor dat geld wel meer ruimte en een moderner infotainmentsysteem. Wie het maximale uit zijn euro's wil halen verwijzen we door naar de nieuwe Skoda Fabia of de Hyundai i20. Weet wel dat dit ten kosten gaat van een flinke dosis rijplezier dat het handelsmerk van de Fiesta is.

125 pk
210 Nm
199 km/h
9,6 s
7,9 (5.3) l/100km
127 g/km
D
22%
€ 20.795
€ 33.992
€ 623 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • BYD Dolphin Design

  • Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • 2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • 2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

  • 2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura