Strijd
De concurrentie binnen het B-segment is ijzersterk. De Peugeot 208, Opel Corsa en Volkswagen Polo staan hoog in de verkooplijsten. De eerste twee daarvan zijn zelfs als elektrische variant beschikbaar. De frisse looks van de nieuwe Fiesta zijn zeer welkom maar het is niet enkel de het uiterlijk waar de klant op valt. Prijs blijft, vooral in het B-segment, een belangrijke factor. De vanaf prijs van de Fiesta start net boven de 20.000,- euro. Met deze instapper heb je echter nog weinig auto. Voor een leuk aangeklede versie mag je gaan rekenen met een bedrag vanaf 24.000,- euro. Onze volledig aangeklede Fiesta Active Vignale komt op een prijs van 34.000 euro.
De Fiesta is daarmee geen uitschieter binnen de markt. Zowel de Peugeot 208 en Opel Corsa zitten rond dezelfde prijs. De Volkswagen Polo valt bij gelijke uitrusting hoger uit maar heeft voor dat geld wel meer ruimte en een moderner infotainmentsysteem. Wie het maximale uit zijn euro's wil halen verwijzen we door naar de nieuwe Skoda Fabia of de Hyundai i20. Weet wel dat dit ten kosten gaat van een flinke dosis rijplezier dat het handelsmerk van de Fiesta is.
Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
BYD Dolphin Design
Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3
2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport
2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium
2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura