Nieuwe automaat
Motorisch is afscheid genomen van de 1.5 EcoBoost met 8-traps automaat. Vanaf nu is de auto verkrijgbaar met een 1.0 EcoBoost Hybrid verbrandingsmotor met 125 of 155 pk, die is gekoppeld aan een zeventraps Powershift automaat. Handgeschakelde versies zijn ook verkrijgbaar voor de 100 en 125 pk benzinemotoren en op de 120 pk dieselmotor. Over de rijeigenschappen van de automaat valt niets te klagen. De 155 pk versie waarmee we op stap zijn doet moeiteloos zijn werk en door de dubbele koppeling zijn de overgangen tussen de verzetten geruisloos en vloeiend. Door de milde hybridetechniek is tijdens het accelereren steeds voldoende power beschikbaar om de auto snel en vloeiend van zijn plek te krijgen. Klein cosmetisch smetje is de grote automaathendel die is gemonteerd in het interieur. Waar concurrenten tegenwoordig kleine pookjes of draaiknoppen introduceren, komt Ford nog met een ouderwetse grote hendel.
Zoals je van Ford mag verwachten staat rijplezier nog altijd in het middelpunt. Met een sportieve inslag weet de auto opnieuw te overtuigen met fijne rijeigenschappen. Je hebt continu het idee volledig de controle te hebben. Het gevoel in het stuur is fijn en je ervaart connectie met het wegdek. Met verschillende rijmodi is de auto aan te passen naar de wens van de bestuurder. Onze Titanium Vignale uitvoering komt met de modi Normaal, Eco en Sport. De Focus Active beschikt daarbij ook nog over een modus als Snow en Mud voor extra tractie.
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost
2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium