Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground

- 12 februari 2022

Gaat maar door

Mazda zette in 2011 vol in op cross-overs, toen het merk de CX-5 presenteerde. Een gouden zet, zo bleek. Inmiddels is het model goed voor zo'n 19 procent van de Europese verkopen van de Japanse fabrikant, terwijl er wereldwijd meer dan 353.000 exemplaren de showroom uitreden. De auto kreeg navolging van onder andere de CX-3 en CX-30, terwijl aan de bovenkant van het gamma snel aanvulling komt in de vorm van de CX-60.

Maar de trendsetter CX-5 wordt niet vergeten, want dit model krijgt nog maar eens een subtiele opfrisbeurt. Mazda grijpt die gelegenheid aan om nieuwe uitrustingsvarianten en exterieurlak te introduceren. Wij rijden met de geretoucheerde cross-over om te zien of de aanpassingen genoeg zijn om de auto, die in de basis al vijf jaar meegaat, bij de les te houden.

165 pk
213 Nm
201 km/h
10,5 s
7,5 (6.8) l/100km
153 g/km
D
22%
€ 36.490
€ 41.690
€ 764 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line

  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Premium

  • Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense

  • Aiways U5 63 kWh Showroom

  • Volkswagen Tiguan 1.5 TSI DSG-7 R-Line Business+

  • Jeep Compass 4xe 240 Plug-in Hybrid S

  • 2021 - Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 6AT Signature

  • 2017 - Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT

  • 2015 - Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS

  • 2012 - Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G TS+ Lease Pack

  • 2011 - Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M