Mooi verpakte technologie
De populariteit van crossovers en SUV's neemt nog steeds toe en inmiddels kun je in elk segment wel een model op hoge poten krijgen. Van het A-segment met auto's als de Suzuki Ignis tot de absolute top met de Rolls-Royce Cullinan. Ook bij Mazda kun je al jaren terecht voor deze carrosserievorm, al ging het dan de eerste periode om grote SUV's als de Tribute en CX-7. Met de CX-5 brachten de Japanners een meer handzame en zelfs dynamische auto op de markt. En dat bleek het merk geen windeieren te leggen, want de auto geldt al lange tijd als meest succesvolle Mazda in Europa.
Niet gek dus dat enige jaren later ook de compacte CX-3 volgde. Met dezelfde filosofie ontworpen en dat staat garant voor fijne rijeigenschappen en een strak design. De twee crossovers van het merk die reeds op de markt zijn, hebben alleen één probleem. De een is vrij groot en daarmee voor veel ge?nteresseerden te duur, terwijl de B-segmenter juist weer snel aan de kleine kant is. De ruimte tussen de twee modellen wordt nu opgevuld door de CX-30. Wij reden ermee tijdens de introductie, om te ontdekken of deze gatenvuller het beste van twee segmenten bundelt.
Dacia Duster Hybrid 140 Journey
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
BYD Atto 3 Design
Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line
Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Premium
Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense
Aiways U5 63 kWh Showroom
Renault Kadjar 1.3 TCe 140 GPF Intens
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Instyle
Jeep Compass 1.4 MultiAir Limited