Zijn meerprijs waard?
Als GT-PlusLine zit de auto zoals gezegd zeer goed in de spullen, want naast de metallic lak kun je alleen het schuifdak van 895 euro kiezen. En waarom dat een optie is, kun je twee alinea's terug lezen. Het is dus veel meer werk om op te noemen wat er wel in de auto is gesleuteld, dus we houden het bij de highlights: elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, fijne JBL-audio, een elektrisch bedienbare achterklep en keyless entry zijn inbegrepen als je deze uitvoering kiest. Met een totaalprijs van 38.585 euro heb je dan een overcomplete auto voor een heel schappelijke prijs. Maar het kan ook minder weldadig, want als GT-Line is de auto 2.000 euro goedkoper.
Dan moet je wel fijne opties als het draadloos oplaadstation en de slimme elektrische achterklep missen. Is de automaat geen must, dan kun je ook nog voor de 1.0 driecilinder met 120 pk opteren. Die auto is voor bijna 31 mille de jouwe.
Ten opzichte van een vergelijkbaar uitgeruste Ceed SW ben je altijd duurder uit met een ProCeed, maar je krijgt daar ook wel een bak extra uitstraling voor terug. Een uitstraling die gezien de verkoopcijfers niet aan iedereen besteed is, maar zo wordt elke ProCeed die je ziet nog eens extra bijzonder.
- Nog steeds een fraaie verschijning
- Veel uitrusting voor je geld
- Fijne nieuwe motor
- Hoge zit met beperkte hoofdruimte
- Interieur raakt gedateerd