Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

- 7 mei 2021

Hoge zit

Bovendien biedt de auto voldoende opbergmogelijkheden, kun je de telefoon draadloos opladen en stel je eenvoudig twee geheugenstanden in op de bestuurdersstoel en buitenspiegels. En dat allemaal standaard!
Over de stoelen gesproken: in de testauto zijn nagenoeg dezelfde zetels geplaatst als die we in de GT aantroffen en dat betekent dat je erg goed ondersteund wordt bij zowel benen als lijf. De stevige wangen houden je op de plek in bochten en gaan ook na een lange autorit niet vervelen. Nadeel is nog steeds dat je behoorlijk op de bok zit in de ProCeed, een zithouding die we niet bij een sportieve shooting brake vinden passen. Mede door het geplaatste panoramisch schuifdak houdt de hoofdruimte ook niet over, wat een reden voor langere bestuurders kan zijn om de enige optie niet te kiezen. Het moge duidelijk zijn dat je voor een Ceed SW gaat als je met het verstand kiest, want die auto biedt simpelweg een bak meer ruimte in een interieur dat verder nagenoeg identiek is. Maar die auto kan weer niet tippen aan de uitstraling van 'onze' testauto.

160 pk
253 Nm
210 km/h
8,8 s
7,2 (5.7) l/100km
131 g/km
C
22%
€ 30.995
€ 38.585
€ 707 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2019 - Kia ProCeed 1.6 T-GDI DCT7 GT