Tikje gedateerd
Vanbinnen is dat minder het geval, al weet Kia met een aantal aanpassingen wel de levensduur te rekken. Zo is de auto inmiddels voorzien van digitale tellers achter het stuur, waarop je verschillende rijfuncties kunt tonen. Eerlijk gezegd voegt het scherm niet veel toe ten opzichte van analoge tellers met een scherm ertussen, omdat je niet veel kunt personaliseren. De snelheidsmeter en toerenteller blijven altijd op hun plek en alleen middenin kun je ritinformatie, multimedia en navigatie tonen. Het geheel komt wel heel duidelijk en rustig over en is bovendien goed afleesbaar. Midden op het dashboard heeft Kia ook een groter scherm geplaatst, waardoor de luchtroosters een iets andere vorm kregen. Het infotainment werkt snel en is voorzien van fijn werkende navigatie, smartphone-koppeling en internetservices zoals up-to-date verkeersinformatie.
Qua resolutie en layout zien we inmiddels wel mooiere schermen bij concurrenten, maar het systeem start wel lekker snel op en bovendien is ook dit scherm prima afleesbaar. Het beeld van de achteruitrijcamera wordt wel heel korrelig weergegeven, wat niet meer helemaal van deze tijd is. Datzelfde geldt voor de bediening van de klimaatinstellingen. Ergens wel fijn dat we nog gewoon fysieke druk- en draaiknoppen hebben, maar de indeling en rode verlichting doet gedateerd aan. Scoren doet de ProCeed gelukkig ook, want qua afwerking heb je geen reden tot klagen. Geen kiertje teveel en wars van kraakjes en piepjes, zoals we gewend zijn van het Koreaanse merk.