Ruimte voor het hele gezin
Ruimte staat helemaal centraal aan de binnenzijde. Met vier personen een lange rit maken is geen enkel probleem in dit fijne interieur. Niet alleen de grote hoeveelheid ruimte draagt bij aan een fijne rit, ook de stoelen zitten erg goed. De zijlingse steun is erg fijn en de voorzetels zijn op alle mogelijke manieren te verstellen. Achter het stuur prijkt een 10,25 inch digitaal instrumentenpaneel dat zich optisch laat aanpassen aan de gekozen rijmodi. Hoog in het midden van de auto vinden we nogmaals een 10,25 inch touchscreen met de infotainment- en navigatiesystemen en daaronder een aantal sneltoetsen naar de verschillende functies. Het instellen van de temperatuur hoeft niet via lastige menustructuren in het touchscreen, maar kan eenvoudig worden bepaald door fysieke knoppen. Samen met de stoel- en stuurverwarming kom je tijdens winterse omstandigheden niets tekort in deze i20. Wat we minder op prijs stellen is de wel erg groot uitgevallen automaathendel. Ook over de grote hoeveelheid hard kunststof zijn we niet even enthousiast, al is dit binnen dit segment wel vaker de norm en kan het ook worden gezien als zeer duurzaam en slijtvast.
Een leuke en stijlvolle gimmick is de LED-sfeerverlichting die Hyundai in het interieur heeft verwerkt. Vooral tijdens nachtelijke ritten geeft dit een bijzonder effect en het gevoel met een auto uit een klasse hoger onderweg te zijn.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Renault Clio TCe 100 R.S. Line
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk