Hoeken en vouwen
Waar diverse fabrikanten hun design enkel op detailniveau veranderen bij een nieuwe generatie, gooit Hyundai het roer juist compleet om. De overeenkomsten met de vorige i20 zijn op twee handen te tellen. De auto is stukken volwassener dan zijn voorganger en zal op het eerst gezicht ook prima passen in het C-segment. Ten aanzien van de vorige i20 is de auto 24mm verlaagd, de wielbasis 5mm verlengd en de breedte is met 30mm toegenomen. Dat de auto er groot uitziet is niet vreemd. De i20 is namelijk de langste auto binnen het B-segment.
De voorzijde van de auto start met een flinke grille in ruitvormig rasterwerk die direct doorloopt in de LED-koplampen. Waar je ook maar kijkt zijn scherpe vouwen en hoeken terug te vinden, zelfs in de 16 inch lichtmetalen wielen waar ons testexemplaar mee is uitgerust. Lopen we verder naar de achterzijde dan vallen de doorlopende Z-vormige achterlichten direct in het oog. In combinatie met de tankklep die half weggewerkt is in het achterlicht en de chromen afwerking op de C-stijl vormt de auto een stijlvol geheel. Kies je de auto daarnaast ook nog met een zwart dak en een frivole kleur zoals Dragon Red, Aqua Turquoise of Intense Blue dan heb je een absolute blikvanger voor je deur staan.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Renault Clio TCe 100 R.S. Line
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk