Standaard veel veiligheid
Toyota bewijst met de Yaris dat een aansprekend design hand in hand kan gaan met uitgebreide veiligheid. Vanaf het instapmodel zit de auto namelijk standaard al vol met veiligheidssystemen. Denk aan automatisch remmen op het moment dat er een object nadert zonder dat de bestuurder ingrijpt. Een rijbaanassistent die de auto op het midden van de rijbaan houdt en een signaal geeft als de bestuurder afwijkt van de rijbaan. Plus een dode hoek waarschuwing en automatisch remmen als je achteruit rijdt en dreigt ergens tegenaan te rijden. Stuk voor stuk opties waarvoor je bij vrijwel iedere autofabrikant flink voor in de buidel moet tasten.
Over geld gesproken, de Yaris begint te wisselen van eigenaar tegen het bedrag van 18.795,- euro. Voor dit geld krijg je een 1.0 VVT-i handgeschakelde auto met 72 pk zonder hybride techniek. We willen je adviseren door te sparen voor de 1.5 Hybride automaat met 116 pk. De laatste variant zal veel fijner rijden en je op termijn behoorlijk geld besparen door de beschikbare hybridetechniek. Tijdens de testperiode was een verbruik van 1 op 25 gemakkelijk te realiseren. De prijs van de Hybrid start bij 21.695,- euro en kan oplopen tot 29.000,- euro voor de topversie. Onze testauto, de Dynamic-uitvoering, start bij 25.000,- euro.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Renault Clio TCe 100 R.S. Line
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk