Kek
De uitgaande Yaris was jarenlang de favoriet voor de consument die een betrouwbare auto zochten met een ruim interieur. De auto was een verkooptopper in Nederland en je hoeft geen vijf minuten te rijden of je bent er al een aantal gepasseerd. Kijken we stiekem even naar binnen in deze auto's, dan zal je vaak een persoon boven middelbare leeftijd treffen. Waarom de jongere generatie de gang naar de Toyota-dealer niet wist te vinden laat zich niet moeilijk raden. In een tijd waar het B-segment tjokvol spannende en leuke auto's zit, was het design van de Yaris simpelweg verouderd.
Met het nieuwe model wordt het roer volledig omgegooid. En wat een ontzettend strakke en sportief ogende auto heeft Toyota met de nieuwe Yaris afgeleverd. Zelfs met het kleinste vermogen van 72 pk doet de auto suggereren dat er minstens het dubbele aantal pk's aanwezig zijn. De nieuweling is een stukje korter, lager en 5 centimeter breder dan zijn voorganger. De spitse voorzijde met zwarte accenten, de speelse lijnen aan de zijkant en de zwarte balk met daarin de achterlichten is alles waar je hart sneller van gaat kloppen. Het is en blijft een kwestie van smaak, maar dit kekke nieuwe uiterlijk is precies wat de Yaris nodig heeft.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Renault Clio TCe 100 R.S. Line
Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk