Gestroomlijnd
Om te beginnen lopen we even een rondje om de nieuwe Kuga heen. Wat meteen opvalt is dat de SUV heel anders op zijn wielen staat dan het vorige model. Hij oogt een stuk dynamischer en stoerder. Allereerst is de wielbasis langer geworden, waardoor de wielen meer op de hoeken van de auto staan. Daarnaast loopt de raamlijn naar achteren niet langer meer schuin omhoog, maar loopt de bovenzijde af terwijl de onderkant van de achterste zijruiten juist iets omhoog komt. Deze twee belangrijke wijzigingen maken dat de nieuwe Kuga een stuk compacter en gestroomlijnder oogt dan zijn voorganger. De lange motorkap, de vlakkere achterruit en de lagere daklijn dragen hier eveneens aan bij. Toch boet de nieuwe Kuga niets aan binnenruimte in, maar daarover later meer.
De sportieve indruk wordt verder versterkt door de ST-Line, waarin onze testauto uitgevoerd is. Deze variant onderscheidt zich door de sportiever vormgegeven bumpers, dubbele uitlaten en een zwarte afwerking voor onder meer de grille, de diffuser en de dakrails. Ook is er een grotere dakspoiler gemonteerd en beschikt onze testauto over 19 inch wielen, die onderdeel zijn van het Design Pack ST-Line. Als onderdeel van dit pakket zijn de remklauwen rood gespoten voor een extra sportieve touch. De ST-Line past goed bij het vlottere design van de nieuwe Kuga zonder al te schreeuwerig te worden. Wanneer een zakelijkere of luxere uitstraling meer jouw ding is, kun je altijd nog kiezen voor de Titanium of de Vignale. In beide gevallen staat er dan nog immer een respectabel ogende auto voor de deur.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Premium
Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max
Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense
Aiways U5 63 kWh Showroom
Volkswagen Tiguan 1.5 TSI DSG-7 R-Line Business+
Jeep Compass 4xe 240 Plug-in Hybrid S
Peugeot 3008 SUV Hybrid Blue Lease GT Pack
Mercedes-Benz GLB 200 7G-DCT Advantage
Peugeot 3008 HYbrid4 GT
Skoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline Business
Toyota RAV4 2.5 Hybrid Bi-Tone 2WD