Gestroomlijnd
Om te beginnen lopen we even een rondje om de nieuwe Kuga heen. Wat meteen opvalt is dat de SUV heel anders op zijn wielen staat dan het vorige model. Hij oogt een stuk dynamischer en stoerder. Allereerst is de wielbasis langer geworden, waardoor de wielen meer op de hoeken van de auto staan. Daarnaast loopt de raamlijn naar achteren niet langer meer schuin omhoog, maar loopt de bovenzijde af terwijl de onderkant van de achterste zijruiten juist iets omhoog komt. Deze twee belangrijke wijzigingen maken dat de nieuwe Kuga een stuk compacter en gestroomlijnder oogt dan zijn voorganger. De lange motorkap, de vlakkere achterruit en de lagere daklijn dragen hier eveneens aan bij. Toch boet de nieuwe Kuga niets aan binnenruimte in, maar daarover later meer.
De sportieve indruk wordt verder versterkt door de ST-Line, waarin onze testauto uitgevoerd is. Deze variant onderscheidt zich door de sportiever vormgegeven bumpers, dubbele uitlaten en een zwarte afwerking voor onder meer de grille, de diffuser en de dakrails. Ook is er een grotere dakspoiler gemonteerd en beschikt onze testauto over 19 inch wielen, die onderdeel zijn van het Design Pack ST-Line. Als onderdeel van dit pakket zijn de remklauwen rood gespoten voor een extra sportieve touch. De ST-Line past goed bij het vlottere design van de nieuwe Kuga zonder al te schreeuwerig te worden. Wanneer een zakelijkere of luxere uitstraling meer jouw ding is, kun je altijd nog kiezen voor de Titanium of de Vignale. In beide gevallen staat er dan nog immer een respectabel ogende auto voor de deur.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus