De plug-in is terug!
Ford is een andere designrichting ingeslagen. De nieuwe, hippe Puma heeft de voorzet gegeven en de grotere Kuga krijgt in die lijn een behoorlijke stilistische oppepper. Daarnaast markeert de SUV de terugkeer van Ford naar het concept van de plug-in hybride. Een goede zet, zo blijkt.
De Kuga is een belangrijke auto voor Ford. In 2019 werden er in Europa 161.400 exemplaren van verkocht, waarmee de middelgrote SUV na de Fiesta en de Focus de best verkochte Ford is. De markt voor dit soort auto's zit bovendien behoorlijk in de lift. Bij Ford zag men een toename van maar liefst vijf procent in de totale verkoopcijfers van de Kuga. Inmiddels zijn er een hoop sportief ogende SUV's op de markt, waartoe de Kuga vooralsnog niet echt behoorde. Met het nieuwste model wil Ford daar graag verandering in brengen. Het ontwerp is behoorlijk ingrijpend gewijzigd en met de toevoeging van de Plug-In Hybrid is de nieuwe Kuga toekomstbestendig. Heeft Ford de zaken goed voor elkaar op het gebied van elektrificatie? Wij gaan een dag met deze variant op pad om daar achter te komen. De batterij is vol, let's hit the road!
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus