Ford Kuga 2.5 Plug-In Hybride ST Line X

- 8 april 2020

De plug-in is terug!

Ford is een andere designrichting ingeslagen. De nieuwe, hippe Puma heeft de voorzet gegeven en de grotere Kuga krijgt in die lijn een behoorlijke stilistische oppepper. Daarnaast markeert de SUV de terugkeer van Ford naar het concept van de plug-in hybride. Een goede zet, zo blijkt.

De Kuga is een belangrijke auto voor Ford. In 2019 werden er in Europa 161.400 exemplaren van verkocht, waarmee de middelgrote SUV na de Fiesta en de Focus de best verkochte Ford is. De markt voor dit soort auto's zit bovendien behoorlijk in de lift. Bij Ford zag men een toename van maar liefst vijf procent in de totale verkoopcijfers van de Kuga. Inmiddels zijn er een hoop sportief ogende SUV's op de markt, waartoe de Kuga vooralsnog niet echt behoorde. Met het nieuwste model wil Ford daar graag verandering in brengen. Het ontwerp is behoorlijk ingrijpend gewijzigd en met de toevoeging van de Plug-In Hybrid is de nieuwe Kuga toekomstbestendig. Heeft Ford de zaken goed voor elkaar op het gebied van elektrificatie? Wij gaan een dag met deze variant op pad om daar achter te komen. De batterij is vol, let's hit the road!

225 pk
200 Nm
200 km/h
9,2 s
4,6 (1.4) l/100km
26 g/km
A
22%
€ 33.325
€ 49.940
€ 916 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Aiways U5 63 kWh Showroom

  • Volkswagen Tiguan 1.5 TSI DSG-7 R-Line Business+

  • Jeep Compass 4xe 240 Plug-in Hybrid S

  • Peugeot 3008 SUV Hybrid Blue Lease GT Pack

  • Mercedes-Benz GLB 200 7G-DCT Advantage

  • Peugeot 3008 HYbrid4 GT

  • Skoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline Business

  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid Bi-Tone 2WD

  • Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 Tekna+

  • Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Instyle

  • 2017 - Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line

  • 2013 - Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

  • 2013 - Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • 2009 - Ford Kuga 2.5T Titanium

  • 2008 - Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium