Feest!
Een glimlach valt niet te onderdrukken als je eenmaal de motor gestart hebt. Heerlijk om weer eens het geluid van een uitlaat te horen in het interieur, dat horen we tegenwoordig steeds minder. De auto is enkel leverbaar met zestraps handbak. Het fijne korte, sportieve pookje laat zich soepel en met een lichte 'klik' in iedere versnelling schuiven.
De acceleratie naar de honderd neemt 6,1 seconden in beslag. Dit wordt mogelijk gemaakt door de 2.0 liter T-GDI motor met vier cilinders die in het vooronder te vinden is. Met 275 pk (202kW) is deze motorisering identiek aan zijn broer in de hatchback. Het is iedere keer een feest om het gaspedaal in te trappen en de voorwielen naar grip te voelen zoeken. Er zijn maar weinig auto's binnen deze prijs die je zo veel plezier geven als deze; wat is dit een fijne pretmachine! Het fijne elektronische sperdifferentieel voel je feilloos zijn werk doen op nat wegdek en geeft veel vertrouwen. Nadeel van het feest? De versnellingsbak zal wellicht niet de levensduur hebben die je voor ogen had met je sportieve rijstijl, evenals de banden en de inhoud van je benzinetank. Plezier heeft zijn prijs.
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
DS 4 E-Tense 225 Rivoli
Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
BMW 1 Serie 118i Luxury Line
Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna
2018 - Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium
2017 - Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition
2015 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition
2013 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Magine
2012 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher
2012 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher
2009 - Hyundai i30 CW 1.4 CVVT DynamicVersion Blue
2009 - Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion
2007 - Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher