Mee in de trend
Je zou het misschien niet verwachten, na het introductiegeweld van de nieuwe 3 en CX-30, maar de Mazda 2 is na al die jaren nog steeds een top drie speler voor het Japanse merk in Nederland. Europees gezien is het model goed voor veertien procent van de verkopen van Mazda.
Logisch dus dat het merk er alles aan doet om dat zo te houden en flink investeert in de relevantie van de 2. Als we kennismaken met de vernieuwde hatchback zien we dat niet direct aan het uiterlijk. Maar daarom kijken we niet alleen naar de auto, we nemen hem mee voor de eerste testkilometers op de kustwegen rond Athene.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Renault Clio TCe 100 R.S. Line