Bijdetijds
Ook vanbinnen weet Mazda de wijzigingen bijna ongemerkt door te voeren. De kleurstelling is fraai in blauw of bruin met zwart en daarmee is het interieur serieuzer van aard dan het exterieur doet vermoeden. Verder is de belangrijkste wijziging dat er nieuwe stoelen in de auto zijn geplaatst. De rugleuning grijpt je echt vast, wat goed van pas komt op de bochtige testwegen. Wel valt op dat de stoelleuning vrij krap toeloopt, wat betekent dat de bredere automobilisten wellicht iets minder prettig zitten. Des te meer reden om uitgebreid te gaan proefzitten. Opvallend is ook dat een armsteun in elke uitvoering ontbreekt.
Wat in het voordeel van de Mazda spreekt, is dat je het stuur en de stoel uitgebreid kunt verstellen. De Japanners pakken het binnenste van de in 2014 geïntroduceerde hatchback verder niet rigoureus aan en dat is een compliment voor het origineel. Want zowel op het gebied van materiaalgebruik als ontwerp komt de auto nergens verouderd over en weet de Mazda 2 nog steeds een fraai afgewerkt interieur te bieden. Door het toepassen van extra geluidsisolatie blijft het voortaan ook nog eens een stuk stiller aan boord.
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Renault Clio TCe 100 R.S. Line