De vooruitzichten
We noemden de Renault Zoe natuurlijk als concurrent, maar een net zo grote bedreiging lijkt uit de eigen gelederen te komen. De Corsa-E volgt slechts enkele weken later zijn weg naar de showroom en wordt flink goedkoper aangeboden. Waar de prijzen van de e-208 beginnen bij zo'n 35 mille voor de Allure, weet Opel een vanafprijs van 31.000 euro te bieden. Die prijs geldt dan wel voor het instapmodel, dat bovendien flink later op de markt komt. Qua uitrusting en afwerking wordt de e-208 bewust op een hogere trede geplaatst en dat heeft nu eenmaal een hogere aanschafprijs als gevolg.
Met de Allure beschik je over led-dagrijverlichting, climate control met voorverwarming en koeling, automatisch dimmende binnenspiegel en een achteruitrijcamera met parkeersensoren. De GT voegt daar onder meer de kenmerkende led-koplampen aan toe, samen met speciale bekleding en stoelverwarming. Het vermogen en accupakket is bij beide uitvoeringen hetzelfde. De GT is met 38.050 euro flink aan de prijs, hoewel dat prijsverschil zich vertaalt in een hogere netto bijtelling van nog geen twee tientjes per maand extra ten opzichte van de Allure of een Corsa-E Launch Edition.
Peugeot weet met de e-208 een fijn rijdende en compleet uitgeruste hatchback neer te zetten, die zich qua ontwerp ook erg onderscheidt. De auto moet zo'n 20 procent van de totale verkopen van de 208-familie voor zijn rekening gaan nemen, maar gelet op het financiële voordeel dat je als zakelijke rijder voorlopig nog hebt, moet dat wel goed gaan komen.
- Dynamisch en gerieflijk
- Snel weer op te laden
- Mooi interieur
- Geen e-pedal
- Bij vlagen stoterig onderstel