Peugeot e-208 EV 136 GT

- 10 oktober 2019

Zoek de verschillen

Zoals vermeld is de e-208 bijna niet van zijn broertjes met verbrandingsmotor te onderscheiden. Het ontwerp van een auto is namelijk een zeer belangrijk aankoopargument. De Fransen hebben liever dat je bewust kiest voor het model en pas later ontdekt welke krachtbron bij je past. In de Nederlandse realiteit met het bijtellingslandschap en dieselverkettering gaat die theorie wellicht niet op, maar feit blijft dat de 208 in zo goed als ongewijzigde vorm leverbaar is met benzinemotoren, een dieselmotor en de geteste elektrische variant. Zijn er dan helemaal geen verschillen? Zeker wel en die vallen al op bij de neus van de auto. Alleen bij de e-208 komt de carrosseriekleur terug in de lamellen van de grille. Daarnaast zijn in het Peugeot-logo groene accenten verwerkt. Op de C-stijl prijkt een E, waaraan je de elektrische variant waarschijnlijk het snelst herkent. Achterop prijkt de aanduiding 'GT' op de testauto. Naast de Allure is dit de uitvoering waarin je de e-208 kunt krijgen. De GT profiteert ten opzichte van de Allure van zwarte omlijstingen van de wielkasten, spiegels en ramen. Daarnaast zijn de wielen een stuk groter en beschik je standaard over full-led koplampen. De Allure houdt het bij led-dagrijverlichting en achterlichten die gebruikmaken van dezelfde techniek.

136 pk
260 Nm
150 km/h
8,1 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 35.250
€ 38.050
€ 698 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq

  • Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • BYD Dolphin Design

  • Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • Renault Zoe Z.E. 50 R135 Intens

  • Audi A1 30 TFSI S Tronic Edition One

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2015 - Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • 2012 - Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure