Peugeot e-208 EV 136 GT

- 10 oktober 2019

Geen rigoureuze veranderingen

Hoewel het merk eerder al met een elektrische 106 en de verkoop van de iOn (gelijkwaardig aan de Mitsubishi i-MieV) al ervaring opdeed met elektrische personenauto's, is de e-208 de eerste EV waarvoor geen compromissen lijken te zijn gesloten. De auto heeft niet ingeboet aan binnenruimte en ziet er uit als een 'gewone' B-segmenter. De handelingen voor de bestuurder zijn vanaf de start hetzelfde als bij de benzineversie met automaat, namelijk de startknop indrukken en de auto met het fraaie pookje in de versnelling zetten. Voor veel kopers zal de e-208 hun eerste elektrische auto zijn en daarom wordt er behalve de krachtbron niet rigoureus getornd aan de basisbegrippen van het autorijden.

Qua rijden onderscheidt de e-208 zich natuurlijk wel op een positieve manier.
Gemakkelijk en in alle rust breng je de Peugeot op snelheid. Je kunt de acceleratie eenvoudig doseren, zodat de auto nergens onrustig aanvoelt en je geen last hebt van slippende voorwielen. Als het moet heb je de directe beschikking over 260 Nm en 136 pk, waarmee de ruim 1.500 kg zware hatchback toch nog moeiteloos versnelt.

136 pk
260 Nm
150 km/h
8,1 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 35.250
€ 38.050
€ 698 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq

  • Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • BYD Dolphin Design

  • Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • Renault Zoe Z.E. 50 R135 Intens

  • Audi A1 30 TFSI S Tronic Edition One

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2015 - Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • 2012 - Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure