Geringe meerprijs
Instappen in de CX-30 kan vanaf net geen 30 mille. Zaken als LED koplampen met grootlicht-assistent, een head-up projectie op de voorruit en allerhande veiligheidssystemen zijn dan standaard. Met het uitrustingsniveau Comfort krijg je ook een elektrisch bedienbare achterklep, automatische klimaatregeling en een achteruitrijcamera voorgeschoteld. Het meest uitgebreide uitrustingsniveau Luxury voorziet vervolgens nog in lederen bekleding, een 360 graden camerazicht en Bose audio. Doordat de 180 pk sterke SkyActiv-X in verhouding niet veel extra kost, zouden we die motorisering met handbak kiezen. Voor 35.000 heb je dan een krachtige en zeer compleet uitgeruste crossover, die ook nog eens erg goed op de weg ligt.
Omdat Mazda de zaken graag in eigen huis ontwikkelt, is het uitbrengen van een nieuwe automaat op dit moment nog te kostbaar. Zonde, want een meer geraffineerde automaat zou goed bij de auto passen en is bovendien in dit segment steeds meer gewenst. Op dit vlak doen concurrenten het dus beter, maar als totaalpakket heeft de CX-30 heel veel te bieden. En ook nog eens in een mooie verpakking.
- Krachig en geraffineerd
- Standaard al heel compleet
- Fijne wegligiing
- Automaat laat steken vallen
- Niet veel sprankelende lakkleuren
- Hoge tildrempel

Dacia Duster Hybrid 140 Journey

Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

BYD Atto 3 Design

Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line

Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Premium

Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense

Aiways U5 63 kWh Showroom

Renault Kadjar 1.3 TCe 140 GPF Intens

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Instyle

Jeep Compass 1.4 MultiAir Limited



