Pakkend alternatief
Je wordt door Seat beperkt in het maken van keuzes. We noemden al de ontbrekende mogelijkheid van een automaat zónder vierwielaandrijving. Het maakt de auto in veel gevallen onnodig duur, want de Tarraco is met de 150 pk sterke benzine- of dieselmotor (respectievelijk 1.800 kg en 2.000 kg trekvermogen) al voldoende krachtig.
Ook in uitrustingsniveau 's is de keuze op dit moment beperkt tot twee opties: de Style en de duurdere Xcellence. Als Xcellence zit de Tarraco niet alleen veel uitgebreider in de spullen, het ontwerp van de Seat komt simpelweg veel beter uit de verf door de grotere wielen en chromen accenten. Voor de derde zitrij, het panoramisch schuifdak en veiligheidssystemen als dodehoekhulp en grootlichtassistentie dien je bij te betalen. Bij de testauto zijn alleen het lederen interieur en een standkachel niet aangevinkt, zelfs een elektrisch wegklapbare trekhaak is aan boord. Het maakt dat onder aan de rekening een niet misselijke 59.090 euro staat. Hoewel dat veel geld is, ga je bij de concurrentie met een vergelijkbare configuratie niet veel voordeliger uitkomen.
De Tarraco weet naast praktische bruikbaarheid ook veel rijcomfort te bieden en bovendien de bestuurder goed te betrekken bij het rijden. Waardige concurrentie vindt de Tarraco voornamelijk in de eigen Volkswagen Groep stal, waarbij de Seat een expressief en pakkend alternatief is.
- Krachtig en gerieflijk
- Veel bergruimte
- Snelle toegang tot derde zitrij
- Automaat alleen met 4Drive
- Weinig uitrustingsniveau's
- VW Groep heeft betere stoelen te bieden