Vlaggenschip mist uitstraling
Ook met het interieur is de Tarraco een voorbode van wat we bij andere modellen van het Spaanse merk mogen verwachten. We zien het nieuwe infotainment, een virtual cockpit en een berg luxe in de uit de kluiten gewassen SUV. De aankleding is sober voor een vlaggenschip, maar kwalitatief gezien hebben we niets te klagen. De materialen voelen goed aan en elk bedieningsknopje zit precies waar je het verwacht. Het is overduidelijk dat Seat's grootste niet teveel kopers bij Volkswagen mag wegsnoepen, want de uitstraling is minder hoogwaardig dan die van een Tiguan. Het steekt allemaal wel heel goed in elkaar, wat resulteert in een stille cabine.
De stoelen van de Tarraco zijn niet zo comfortabel als bij Volkswagen en ook Skoda heeft tegenwoordig betere zetels te bieden. Zo is het jammer dat de zitting van de voorstoelen niet is te verlengen en dat de wangen je niet zo stevig vastgrijpen. Op de achterbank vinden zelfs drie volwassenen een prima plek. Je kunt de rugleuning verstellen en de bank desgewenst naar achteren schuiven, zodat er nog meer ruimte ontstaat. Bovendien kunnen de achterpassagiers de klimaatinstellingen regelen en zijn de buitenste twee zitplaatsen optioneel voorzien van stoelverwarming. Om een lange rit nog aangenamer te maken, beschik je achterin over zowel een USB- als een 12V-aansluiting. Om het de achterpassagiers nog meer naar de zin te maken, zijn er tevens klaptafeltjes geplaatst. De kunststof tafeltjes voelen alleen wel een tikkeltje goedkoop aan.
Subaru Forester 2.0i e-Boxer First Edition
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition