Dark Camouflage
Bij ons eerste rondje om de Tarraco zouden we de auto niet direct als Seat typeren. Dat is niet vreemd, aangezien de auto de nieuwe designtaal van het merk moet uitdragen. Van opzij gezien herken je de lijnen van een Tiguan Allspace, maar zeker de voor- en achterzijde hebben een geheel eigen karakter. De neus is agressief en robuust vormgegeven en maakt echt indruk als hij in je binnenspiegel verschijnt. De achterzijde is minstens zo kenmerkend, maar is smaakgevoeliger door de doorlopende achterlichten. Zelfs met de dikke tweeliter motor in het vooronder zijn de uitlaten weggestopt onder de achterbumper. Een contrasterende bodemplaat met twee rasters moeten de onzichtbaarheid compenseren.
Het groene Dark Camouflage staat de auto goed en het is dan ook niet gek dat Seat het de introductiekleur maakte. Het kleurenpalet bestaat naast wit, zwart en grijstinten ook nog uit een opvallende beige kleur en een helder blauwe metalliclak. De 20 inch wielen vullen de wielkasten goed en maken van de Tarraco een buitengewoon vlotte verschijning. Met de duurdere Xcellence-uitvoering profiteer je van chromen raamlijsten, dakrails in aluminiumoptiek en meegespoten bumperdelen. Designtrucjes die de SUV zeker goed staan.
Subaru Forester 2.0i e-Boxer First Edition
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition