Na 1-1-2017 wordt het beter
Bijtelling is tot 1 januari van het komende jaar nog een belangrijk item als het gaat om zakelijk in te zetten auto's. Vanaf de eerste dag van 2017 zal voor alle brandstofmotoren 22% bijgeteld moeten worden, dus maakt het niet meer uit hoeveel de auto uitstoot. Dat is gunstig voor de Mégane, hoewel hij in deze trim 21% bijtelling geniet. Toch zijn de komende jaren rooskleurig voor Renault, als de consument kijkt naar het totaalpakket van de Mégane Estate. Voor een totaalbedrag van 35.518 euro heb je bijna niks te wensen over. Enkel een glazen schuifdak en iets grotere wielen zouden nog op ons verlanglijstje staan, maar dat is uiteraard smaakgebonden. Ten opzichte van de concurrentie doet hij het voor de komende tijd bijzonder goed. Of men biedt minder uitrusting, of de motor in het vooronder geeft minder vermogen. Als de zakelijke rijder ook de komende tijd enkel blijft kiezen voor de Duitse twee - Golf en Astra - dan krijgt de Fransman het moeilijk, maar kijken ze net als in het verleden naar de hoeveelheid waar voor het geld, dan wordt de Mégane Estate wederom een succes.
- Krachtige, zuinige motorisering
- Veel binnenruimte
- Zeer fraai ontwerp
- Wat kleine wielen onder de GT-Line
- Materiaalgebruik in het interieur niet overal goed
- Multimediasyteem werkt complex
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège