Puik in orde
Hét unieke systeem dat Renault biedt, is het 4Control vierwielbesturingsysteem. We kennen het al van de Mégane GT en de Talisman. Helaas kun je dit fijne systeem niet bestellen als je kiest voor een dieselmotor. Toch rijdt de auto buiten dat strak en boven verwachting, waarbij de mix tussen comfort en sportiviteit perfect is. Op lange ritten stap je uitgerust en zonder pijntjes uit, maar neem je bochten alsof je met een sportwagen rijdt, dan stelt de auto zeker niet teleur. Het onderstel kan veel aan en de grens van onderstuur ligt verrassend ver. Het bochtengedrag is wel minder dan bij de versie met vierwielbesturing, maar in zijn klasse overtuigt de auto zeker. Zelfs in snel genomen bochten blijft de auto vlak en lijken de voorwielen verre van grip te verliezen. Daarbij is het gevoel in het stuurwiel prettig direct, maar zeker niet nerveus. Ook is het remvermogen puik in orde.
Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR
Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line
Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport
Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium
Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business
Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE
Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business
2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT
2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose
2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique
2010 - Renault Mégane RS
2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique
2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique
2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège