Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

- 28 november 2016

Puik in orde

Hét unieke systeem dat Renault biedt, is het 4Control vierwielbesturingsysteem. We kennen het al van de Mégane GT en de Talisman. Helaas kun je dit fijne systeem niet bestellen als je kiest voor een dieselmotor. Toch rijdt de auto buiten dat strak en boven verwachting, waarbij de mix tussen comfort en sportiviteit perfect is. Op lange ritten stap je uitgerust en zonder pijntjes uit, maar neem je bochten alsof je met een sportwagen rijdt, dan stelt de auto zeker niet teleur. Het onderstel kan veel aan en de grens van onderstuur ligt verrassend ver. Het bochtengedrag is wel minder dan bij de versie met vierwielbesturing, maar in zijn klasse overtuigt de auto zeker. Zelfs in snel genomen bochten blijft de auto vlak en lijken de voorwielen verre van grip te verliezen. Daarbij is het gevoel in het stuurwiel prettig direct, maar zeker niet nerveus. Ook is het remvermogen puik in orde.

130 pk
320 Nm
199 km/h
10,6 s
5,8 (4) l/100km
103 g/km
C
22%
€ 21.219
€ 35.518
€ 651 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

  • 2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • 2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT

  • 2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • 2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • 2010 - Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

  • 2010 - Renault Mégane RS

  • 2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège