- Mercedes-Benz eSprinter“Magnifiek, maar...”Energielabel A | 22% bijtellingEen premium beleving bieden met een bedrijfswagen, dat is een hele opgave. Toch is dat de missie van Mercedes-Benz Vans en het gaat ze niet onverdienstelijk af.
- Mercedes-Benz EQV“Gouden koets”Energielabel A | 22% bijtellingDe positieve invloed op de rijeigenschappen van EV's zijn ons nu wel bekend: een stille aandrijflijn, vrij van trillingen en een laag zwaartepunt bijvoorbeeld. Bovendien merk je geen vertraging van schakelmomenten en heb je direct lekker veel vermogen beschikbaar.
- Mercedes-Benz 500E
Mercedes-Benz 500SE
Mercedes-Benz A-Klasse
Mercedes-Benz B-Klasse
Mercedes-Benz C-Klasse
Mercedes-Benz Citan - Mercedes-Benz CLA
Mercedes-Benz CLC
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz E-Klasse
Mercedes-Benz EQA
Mercedes-Benz EQB - Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQE
Mercedes-Benz EQS
Mercedes-Benz GL-Klasse
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz GLB - Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLE
Mercedes-Benz GLK
Mercedes-Benz ML
Mercedes-Benz R-Klasse
Mercedes-Benz S-Klasse - Mercedes-Benz SL
Mercedes-Benz SLK
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz Sprinter
Mercedes-Benz V-Klasse
Mercedes-Benz Vito - Mercedes-Benz eCitan“Met minder genoegen nemen”Energielabel A | 22% bijtellingHet is zeker geen toeval dat je inmiddels van bijna iedere bestelauto een volledig elektrische versie kunt krijgen. De vraag naar bedrijfsauto's zonder lokale uitstoot neemt enorm toe, zeker in Nederland. 2025 nadert rap en daarmee de invoering van zero emissie zones voor de stadslogistiek.
- Mercedes-Benz GLC“Verder dan voor de bühne”Energielabel A | 22% bijtellingPlug-in hybrides hebben sinds hun intrede al een discutabel imago. Het bijtellingsvoordeel dat in de beginjaren gold voor dit type auto ligt al ver achter ons.
- Mercedes-Benz EQB“Elektrische zevenzitter”Energielabel A | 22% bijtellingMercedes-Benz zet vol in op elektrisch rijden en richtte voor de overgang naar Electric Only het submerk EQ op. Onder dit submerk zijn inmiddels een scala aan modellen uitgebracht, van de compacte SUV EQA tot een ruime MPV.
- Mercedes-Benz EQE“Overtuigend Elektrisch”Energielabel A | 22% bijtellingDe overgang van auto's met brandstofmotoren naar elektrische voertuigen is voor veel autofabrikanten spannend. Allereerst zijn er natuurlijk miljarden geïnvesteerd in het zo efficiënt en krachtig mogelijk maken van motoren op fossiele brandstoffen.
- Mercedes-Benz EQS“Elektrisch vlaggenschip”Energielabel A | 22% bijtellingMercedes-Benz heeft flinke ervaring op het gebied van batterij-elektrische personenwagens. We konden in 2016 rijden met de elektrische B-Klasse, een vrucht van de samenwerking met Tesla. Hoe de wereld eruit zou zien als deze samenwerking was doorgezet, kunnen we alleen maar over fantaseren.
- Mercedes-Benz Citan“Meer DNA”Energielabel F | 22% bijtellingDe introductie van de eerste Citan riep een boel vragen op. Maakte Mercedes het er makkelijk vanaf door het ontwerp van Renault grotendeels over te nemen? En was er wel genoeg eigen inbreng in het ontwerp om met recht een Benz genoemd te worden? Uiteindelijk bleek er in ieder geval.....
- Mercedes-Benz C-Klasse Limousine“Naar zijn grote voorbeeld”Energielabel C | 22% bijtellingEr wordt altijd reikhalzend uitgekeken naar een nieuw type S-Klasse. Niet alleen omdat de auto geldt als benchmark in zijn eigen klasse. Belangrijker nog is om te zien welke nieuwe systemen en functionaliteiten het vlaggenschip aan boord heeft.
- Mercedes-Benz EQA“Nummer drie”Energielabel A | 22% bijtellingMercedes-Benz; hét automerk met een grootse historie in de bouw van kwalitatief hoogwaardige auto's, begeeft zich meer en meer in het elektrische speelveld. Met de voorgangers EQV en EQC wordt nu de EQA als derde volledig elektrische auto de markt opgeduwd.
- Mercedes-Benz S-klasse“Klasse apart”Energielabel C | 22% bijtellingWanneer Mercedes-Benz een nieuwe S-Klasse onthult, zit de autowereld op het puntje van haar stoel. De auto geldt niet alleen als de benchmark in het segment, de limousine is ook een voorbode van technologie die we later in bereikbaardere modellen zullen aantreffen.
- Mercedes-Benz EQV“Als geroepen”Energielabel A | 22% bijtellingIn een autowereld die steeds meer en sneller geelektrificeerd raakt, is geen enkele categorie ongemoeid gelaten. Zo wordt ook de bedrijfswagenmarkt flink opgeschud door de introductie van nieuwe elektrische modellen.
- Mercedes-Benz GLA“Complete familie”Energielabel C | 22% bijtellingDe populariteit van SUV's en cross-overs is nog steeds aan het toenemen en dat merkt Mercedes-Benz maar al te goed. Het is de reden dat de compacte lijn van het merk nu twee hoge modellen biedt. Naast de in 2013 onthulde GLA kun je inmiddels ook voor de uit de kluiten gewassen GLB opteren.
- Mercedes-Benz A-klasse“Ster aan de stekker”Energielabel A | 22% bijtellingBij Mercedes-Benz leveren ze geen half werk. Het is alles of niets. 'The Best or Nothing' is een reclameleus die niet zomaar uit de lucht gegrepen is door de Duitsers. Om dat nog maar eens te onderstrepen wordt de elektrificatie van het modelaanbod zeer grondig aangepakt.
- Mercedes-Benz EQC“Flinke stap in een nieuwe wereld”Energielabel A | 22% bijtellingNadat Tesla jarenlang het rijk alleen had, is de strijd inmiddels losgebarsten in de hoogste regionen van het batterij-elektrische aanbod. Net als Jaguar en Audi mengt ook Mercedes-Benz zich in de strijd.
- Mercedes-Benz GLB“Hoekig ruimtewonder”Energielabel C | 22% bijtellingEen aantal jaren terug bedachten de strategen in Stuttgart dat het anders moest. Een jonger publiek moest bediend worden met een combinatie van sportiviteit en lifestyle.
- Mercedes-Benz GLE“Oud met nieuw verenigd”Energielabel D | 22% bijtellingMet de M-Klasse begaf Mercedes-Benz zich voor het eerst in de markt van luxe SUV's; een segment waar tot dusver voornamelijk het chique Range Rover met de scepter zwaaide. De in 1997 geïntroduceerde premium SUV van de Duitsers moest offroad-kwaliteiten met zijdezacht rijgedrag op asfalt combineren.
- Mercedes-Benz CLA “Gegroeid in meerdere opzichten”Energielabel C | 22% bijtellingDe wens om het merk Mercedes-Benz bij jongere kopers aantrekkelijker te maken, resulteerde in een A-Klasse die voortaan als vlotte hatchback door het leven gaat. In Stuttgart merkten ze dat die auto ook gretig aftrek vond bij mensen die eerder een auto uit een hoger segment reden.
- Mercedes-Benz eVito“Niet te stoppen!”Energielabel A | 22% bijtellingDe revolutie neemt steeds vastere vormen aan. We kunnen er namelijk niet meer omheen; de elektromotor is met een grote opmars bezig in de autobranche. Vijf jaar geleden keek je je ogen uit als je een Tesla zag rijden, tegenwoordig zijn ze op iedere straathoek te vinden.
- Mercedes-Benz B-klasse“Verjongingskuur”Energielabel D | 22% bijtellingIn 1997 betrad Mercedes-Benz voor het eerst de markt van de MPV's met de A-klasse. Deze rol werd in 2005 overgenomen door de B-klasse. Inmiddels zijn we aanbeland bij de derde generatie van dit model, waarbij Mercedes een wat sportievere koers gaat varen.
- Mercedes-Benz V-klasse“De Mercedes onder de busjes”Energielabel D | 22% bijtellingIn 1996 kwam Mercedes-Benz als eerste Duitse luxemerk met een bedrijfswagen op de markt: de Vito. Inmiddels zijn we 23 jaar verder en kondigt Stuttgart een facelift van de derde generatie aan. Wij rijden de vernieuwde V300d 4Matic.
- Mercedes-Benz C-klasse Estate“More than meets the eye”Energielabel F | 22% bijtellingIn 2014 introduceerde Mercedes-Benz de huidige generatie van de C-klasse. Het werd een succesnummer: alleen al in 2017 werden er wereldwijd 415.000 exemplaren verkocht. Omdat de andere fabrikanten niet stilzitten, heeft de C een facelift ondergaan.
- Mercedes-Benz Vito “De gulden middenweg”Energielabel D | 22% bijtellingDe Europese bestelautomarkt is grofweg in drie segmenten ingedeeld. Aan de basis staan de compacte modellen als de Volkswagen Caddy en Renault Kangoo. Mercedes-Benz is daarin vertegenwoordigd met de Citan. Aan de bovenkant is er een royaal aanbod grote bussen met onder meer de Sprinter.
- Mercedes-Benz A-Klasse“De kleinste, maar niet de minste”Energielabel B | 22% bijtellingZo rond 2010 nam Mercedes-Benz een rigoureuze stap om het merk te verjongen. De Mercedes-Benz A-Klasse verkocht zeker niet slecht, maar was voornamelijk populair onder de consumenten op leeftijd.
- Mercedes-Benz Sprinter“Van de concurrentie wegsprinten”Energielabel A | 22% bijtellingVoor een introductie van een nieuwe auto wordt vaak gekozen voor een zon-zekere bestemming. Het maakt de persfoto's net wat gelikter en de rijomstandigheden beter.
- Mercedes-Benz C-Klasse“Alle dagen open”Energielabel F | 22% bijtellingKies je voor een cabriolet, dan rij je natuurlijk het liefst zo veel mogelijk met het dak open. Zodra er enkele zonnestralen door het wolkendek schijnen, gaat de kap eraf om in optima forma van je rit te genieten.
- Mercedes-Benz SLC“AMG-light? ”Energielabel G | 22% bijtellingBij het horen van de letters AMG gaat menig hart sneller kloppen. De Duitse huistuner van Mercedes-Benz weet al jaren te overtuigen met magische cijfers als 55, 63 en 65 achter de typeaanduiding.
- Mercedes-Benz E-Klasse Estate “Ruimte én stijl”Energielabel B | 22% bijtellingDe combinatie van ruimte en stijl is soms moeilijk te vinden in een auto; Je wil profiteren van de ruimte om goederen en personen te vervoeren en gelijktijdig ook rondrijden in een auto waarmee je geen modderfiguur slaat.
- Mercedes-Benz E-Klasse“Terug aan de top”Energielabel B | 22% bijtellingMercedes-Benz heeft er een specialiteit van gemaakt om allerlei niches in het modellengamma te vullen. Van modellen als de GLE Coupé en CLA Shooting Brake hadden we vijf jaar geleden nog nooit gehoord.
- Mercedes-Benz GLE“Solide reus ”Energielabel D | 22% bijtellingStel: je bent op zoek naar een geschikte auto voor het trekken van een paardentrailer, maar wilt op het gebied van luxe niet inleveren ten opzichte van een premium sedan.
- Mercedes-Benz C-Klasse Coupé“Coup(é)pleger”Energielabel B | 22% bijtellingLang waren coupés in het D-segment not done voor de premiummerken. Enkel BMW zette het concept van een échte coupé door met zijn 3 Serie coupé. Zowel Mercedes-Benz als Audi waagden zich niet aan een sportief ogende auto op basis van respectievelijk de C-klasse en de A4.
- Mercedes-Benz B-Klasse“Stekkeren in alle ruimte”Energielabel A | 22% bijtellingMercedes-Benz was er vroeg bij als het om volledig elektrische auto's gaat. Al bij het ontwerp van de eerste A-Klasse werd rekening gehouden met een elektrische variant en hoewel het nooit zover kwam, was de A-Klasse E-CELL uiteindelijk één van de eerste in serie geproduceerde elektrische.....
- Mercedes-Benz GLE Coupé“Onbescheiden mastodont”Energielabel D | 22% bijtellingAls we het hebben over het creëren van niches op de automarkt, kunnen we daarbij in één adem Mercedes-Benz noemen. Met de CLS ontketende het merk een heuse hype, terwijl andere merken het nakijken hadden. Des te opvallender is het dat een antwoord op de Beierse X6 lang uitbleef.
- Mercedes-Benz GLA“De kleine GLAdiator”Energielabel D | 22% bijtellingMet de meest recente uitbreiding op het GL-thema heeft Mercedes-Benz een passend antwoord op de BMW X1 en Audi Q3 gevonden. De GLA-Klasse is geen onbelangrijk model, de nichemarkt voor kleine SUV's floreert nog steeds.
- Mercedes-Benz C-Klasse“Nieuw suCCes”Energielabel B | 22% bijtellingVorig jaar was het al weer dertig jaar geleden dat Mercedes-Benz de 190-Serie introduceerde. Incluis een facelift liep dit model tien jaar mee, totdat hij werd afgelost door de eerste C-Klasse. Vanaf dag één was de ‘Compact-Klasse’ een groot succes.
- Mercedes-Benz S-Klasse“Schaakspel om de troon”Energielabel C | 22% bijtellingIn het voortdurende schaakspel om de troon in de automobiele topklasse zijn de pionnen gerangschikt. Mercedes-Benz heeft haar vlaggenschip in het nieuw gestoken en de Duitsers zijn allerminst bescheiden.
- Mercedes-Benz Citan Combi“Kombi-deal”Energielabel E | 22% bijtellingMercedes-Benz is een merk dat kwaliteit ademt. In welke klasse je ook zoekende bent, de Stuttgarters hebben altijd een troef in handen die om de titel van het kwalitatief beste product meedingt. Behalve bij de Hochdachkombi’s, of beter gezegd, de ludospaces.
- Oude testen
Auto's die uit productie zijnMercedes-Benz A-Klasse (tot 2018)
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (tot 2019)
Mercedes-Benz C-Klasse Estate (tot 2018)
Mercedes-Benz V-Klasse (tot 2019)
Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (tot 2016)
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake (tot 2018)
Mercedes-Benz CLA (tot 2019)
Mercedes-Benz E-Klasse (tot 2016)
Mercedes-Benz A-Klasse (tot 2015)
Mercedes-Benz GLK (tot 2015)
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster (tot 2014)
Mercedes-Benz SL (tot 2016)
Mercedes-Benz ML (tot 2015)
Mercedes-Benz S 63 AMG (tot 2014)
Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé (tot 2014) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnMercedes-Benz B-Klasse (tot 2014)
Mercedes-Benz C-Klasse (tot 2014)
Mercedes-Benz C-Klasse Coupé (tot 2015)
Mercedes-Benz SLK (tot 2016)
Mercedes-Benz C-Klasse Estate (tot 2014)
Mercedes-Benz CLS (tot 2014)
Mercedes-Benz SLS AMG (tot 2014)
Mercedes-Benz E-Klasse Cabriolet (tot 2013)
Mercedes-Benz E63 AMG (tot 2013)
Mercedes-Benz E-Klasse Estate (tot 2013)
Mercedes-Benz C-Klasse Estate (tot 2011)
Mercedes-Benz B-Klasse (tot 2010)
Mercedes-Benz S-Klasse (tot 2013)
Mercedes-Benz E63 AMG Estate (tot 2012)
Mercedes-Benz GLK (tot 2012) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnMercedes-Benz E-Klasse Coupé (tot 2013)
Mercedes-Benz SLK (tot 2011)
Mercedes-Benz E-Klasse (tot 2012)
Mercedes-Benz CLS (tot 2011)
Mercedes-Benz GLK (tot 2012)
Mercedes-Benz C-Klasse (tot 2011)
Mercedes-Benz A-Klasse Coupé (tot 2012)
Mercedes-Benz CLC (tot 2011)
Mercedes-Benz C 63 AMG (tot 2010)
Mercedes-Benz E-Klasse (tot 2009)
Mercedes-Benz C-Klasse Estate (tot 2011)
Mercedes-Benz S-Klasse (tot 2009)
Mercedes-Benz B-Klasse (tot 2008)
Mercedes-Benz R-Klasse (tot 2010)
Mercedes-Benz C-klasse (tot 2011) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnMercedes-Benz 500E (tot 1993)
Mercedes-Benz E-Klasse (tot 2007)
Mercedes-Benz E-Klasse (tot 2009)
Mercedes-Benz A-Klasse (tot 2008)
Mercedes-Benz 500SE (tot 1991)
Mercedes-Benz C-Klasse (tot 2007)
Mercedes-Benz SLK (tot 2008)
Mercedes-Benz B-Klasse (tot 2008)
Modelpagina's Mercedes-Benz
Nieuwe �n oude testen per model
Nieuwe �n oude testen per model