Vertrouwd Golf-gevoel
Wie over die beperkte actieradius heen kan stappen, heeft aan de e-Golf verder een prima auto, die in ongeveer alle opzichten het vertrouwde Golf-gevoel ademt. Sturen doet de auto bijvoorbeeld niet wezenlijk anders dan een brandstofaangedreven Golf, ondanks dat het accupakket het gewicht van de e-Golf met zo'n 300 kg opdrijft tot een stevige 1.500 kg. Door de plaatsing van dat accupakket in de wagenbodem is het zwaartepunt mooi laag gebleven en daar pluk je in het bochtenwerk de vruchten van: zolang je 'm niet gaat pushen - en waarom zou je ook met een elektrische auto? - volgt de auto keurig je stuurbewegingen op.
Qua rijbeleving verschilt de e-Golf des te meer van de gewone Golf: motorgeluid is er niet en de gasrespons is dankzij de direct parate elektrokracht ronduit fel. Vooral tot zo'n 80 km/h reageert de e-Golf heel alert, mits je in de normale rijmodus rijdt. In de andere twee rijmodi (Eco en Eco+) verslappen de prestaties en de gasrespons wat, ten gunste van je actieradius. Dat klinkt leuk, maar is niet altijd even praktisch. In Eco+ schakelt de airco bijvoorbeeld uit, wat op warme zomerdagen geen pretje is. Ook de topsnelheid neemt af tot respectievelijk 115 en 90 km/h, al kun je die begrenzing via de kickdown wel weer doorbreken.
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI