Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

Pawel Piotrowski - 5 september 2013

Back to basics

Met het tijdloze uiterlijk kan de Ford Fiesta nog goed om de kopersgunst meedingen. Het dashboard begint weliswaar gedateerd te raken, maar dankzij interessante uitrustingspakketten krijg je wel 'veel voor weinig'. Qua rijgedrag verslaat de Fiesta sommige nieuwkomers genadeloos, het weggedrag vormt nog steeds de maatstaf in dit segment en de nieuwe driecilinder motoren behoren tot de meest moderne die je kunt krijgen. Zonder turbo is de 80 pk sterke 1.0 niet zo high-end als zijn Ecoboost broeders, maar dat maakt 'm niet minder interessant. Het is een prettig blokje dat goed bij de Fiesta past en oude waarden doet herleven; ook met weinig vermogen kun je veel plezier beleven.

  • Kart-achtig weggedrag
  • Fijne en zuinige motor
  • Interessante uitrustingspakketten
  • Dashboard begint gedateerd te raken
  • Navigatiescherm aan de kleine kant
  • Onpraktische kofferbak
80 pk
105 Nm
165 km/h
14,9 s
5,1 (4.3) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 14.495
€ 18.340
€ 336 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

  • Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • 2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • 2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • 2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

  • 2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura