Interessante pakketten
Door het geslaagde exterieurdesign kan de Ford Fiesta nog steeds goed meekomen in de slag om de kopersgunst. Maar wie eerst naar een Peugeot 208 of Renault Clio gaat kijken en tot slot de Ford showroom binnenwandelt, zal bij het opentrekken van het blikkerige Fiesta-portier en de aanblik van het sombere dashboard wellicht rechtsomkeert maken. Toegegeven, alles wat je nodig hebt zit erop, maar qua design en kwaliteitsbeleving kan het Fiesta dashboard de jongere concurrentie niet bijbenen. De materialen zijn overwegend van het harde soort en de afwerking is liefdeloos. Dat de jaren beginnen te tellen zie je ook aan het te kleine navigatiescherm en de ingewikkelde bediening daarvan.
Buiten dat heb je weinig redenen tot klagen. Met interessante pakketten, zoals het Advanced Technology Navigation Pack van € 1.100, probeert Ford de Fiesta aantrekkelijk te houden. Onze testauto was onder andere uitgerust met een navigatiesysteem, Active City Stop, cruise controle, licht- en regensensor en zelfs een automatisch dimmende binnenspiegel. Maar ook zonder deze spullen is het goed toeven in de Fiesta. Hij heeft prettige stoelen, is goed geïsoleerd en heeft op alle zitplaatsen voldoende bewegingsruimte. Met 295 liter is de bagageruimte niet uitzonderlijk klein, maar door de slechte indeling kun je twee boodschappenkratten niet langs elkaar zetten zonder de rugleuning eerst om te klappen.
2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3
2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport
2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium
2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura